IndyCar: McLaughlin-pole, Herta-baleset, Coyne-katasztrófa és büntetések a gatewayi időmérőn

IndyCar: McLaughlin-pole, Herta-baleset, Coyne-katasztrófa és büntetések a gatewayi időmérőn





Eddigi IndyCar-karrierje kilencedik, az idei évet tekintve pedig immár negyedik pole-ját ünnepelhette Scott McLaughlin a World Wide Technology Racewyen, közismertebb nevén Gatewayen.

A Team Penske pilótája 179.972 mph-s átlagot produkált az 1,25 mérföldes illinois-i oválon rendezett kvalifikáción, időben kifejezve 0.489 másodpercet adva a Meyer Shank Racing-es Felix Rosenqvistnek.

A svéd azonban egyike volt azon négy versenyzőnek, akiket rendkívüli motorcsere miatt kilenc rajthelyes büntetésre ítéltek, ezért a második startpozíciót az eredetileg harmadikként zárt csapattársa, a jövőre már az AJ Foyt Racinget szolgáló David Malukas örökölte meg.

Rosenqvist hátrasorolása miatt felugrott harmadiknak Josef Newgarden, míg mellőle a szintén penske-s Will Power várhatja a zöld zászlót.

A harmadik sort a Kyle Kirkwood (Andretti) – Romain Grosjean (Juncos Hollinger) duó tudhatja magáénak.


A hetediknek kvalifikált Alex Palou új erőforrása miatt szintén kilenc hellyel lejjebb megy a rajtrácson, ahogyan Scott Dixon és Katherine Legge is.

Utóbbi Dale Coyne Racing-esnek azonban se nem oszt, se nem szoroz, mivel az általa vezetett 51-es Dallara-Honda megbukott az időmérő előtti technikai ellenőrzésen, így eleve nem hajthatott pályára.

Csapattársa, Jack Harvey is értékelhető kör nélkül zárt. Az ő esetében a hibrid-rendszer mondta be az unalmast.

A kvalifikáció nem múlt el baleset nélkül.

Második gyors körén Colton Hertának még minden esélye megvolt arra, hogy akár az első sorba juttassa a 26-os számmal jelölt autóját, nagy igyekezetében azonban elvesztette uralmát felette és a falnak csapódott.

Szerencsére a kaliforniainak nem esett baja, a futamot viszont csak a mezőny hátsó traktusából kezdheti meg.

A Bommarito Automotive Group 500 magyar idő szerint vasárnap, nem sokkal éjfél után rajtol el.



Az időmérő nyers végeredménye, majd utána a végleges rajtrács a büntetéseket belekalkulálva: