Larson nyerte a Brickyard 400-at, aki Blaney szerint a NASCAR „aranygyereke”

Larson nyerte a Brickyard 400-at, aki Blaney szerint a NASCAR „aranygyereke”
credit: James Gilbert/Getty Images





Álmodni sem merhetett volna tökéletesebb győzelmet a Hendrick Motorsports annál, mint amit Kyle Larson szállított le nekik múlt vasárnap az Indianapolis Motor Speedwayen.

Hogy miért? Nézzük sorban:

  • A NASCAR Cup mezőnye három év után először tért vissza az IMS legendás ováljára, amelyen a legelső diadalt kereken 30 évvel ezelőtt maga Jeff Gordon aratta az HMS színeiben.
  • Ennek tiszteletére a mostani futam előtt Rick Hendrick vezette fel a mezőnyt a pace carral rajtot jelző zöld zászlóig.
  • A pályán a gárda teljes vezérkara képviseltette magát a kiemelt szponzorok és partnerek fejeseinek zömével.
  • A futamra ráadásul visszahozták azt a festést is, amivel Larson eredetileg a májusi nagy duplázásának második állomását képezett – végül azonban az eső miatt meghiúsult, majd bő egy héten át tartott playoff-vitához vezetett – Coca-Cola 600-on versenyzett volna.

A 2020-as bajnok a hétvége előtt úgy nyilatkozott, hogy még mindig rossz szájízzel töltik el az Indianapolis 500-on történtek is, amelyen egy pitben való gyorshajtás fosztotta meg a potenciális jó eredménytől.

A Cup egyik koronaékszerének számító Brickyard 400-on azonban tett arról, hogy az IMS gondolatától többé már ne a frusztráció kerítse hatalmába.


A Ryan Preece balesete miatt sárga zászló alatt véget ért viadalon Larson idei negyedik, teljes eddigi Cup-karrierjét tekintve pedig már a huszonhetedik győzelmét aratta, ebből a huszonegyediket az HMS színeiben. Az alapszakasz összetettjében pedig 10 ponttal vezet csapattársa, Chase Elliott előtt.



Ryan Blaney azonban határozottan nem volt boldog a futam végkimenetele miatt.

Larson az első overtime-nál a belső ívet választotta közvetlenül az akkor még a vezető pozíciót birtokolt Brad Keselowski mögött. Az RFK-s azonban nem bírta ki üzemanyaggal és közvetlenül a restart előtt, a pályáról kihajtó pace carral együtt a pit felé vette az irányt.

Ennek révén az HMS 5-ös Chevyje már az első sorból iramodhatott neki a folytatásnak az első helyet megörökölt Blaney mellől.

A regnáló bajnok azt akarta, hogy Keselowski kiállása miatt adják meg a mezőnynek az újabb ívválasztás lehetőségét.

Erre azonban nem került sor.

Bár az újraindításnál Blaney diktálhatta a tempót, a belső ív miatt azonban az előny mégis Larsonnál volt, aki sikeresen le is rajtolta.

A csalódott penske-s a csapatrádión nem is fogta vissza magát és káromkodások közepette tudatta őszinte véleményét a NASCAR illetékeseiről:

„Nem lett volna szabad belengetni a zöld zászlót. Ez nevetséges. Odaadták a győzelmet neki [vagyis Larsonnak]. Kibaszottul vége az egésznek, a felső íven vagyok, innen nem nem lehet nyerni. Ajándékba adták a kibaszott aranygyereküknek. A kurva életbe!”

Megjegyzésére az HMS-es szarksztikusan reagált:



A második overtime után Larson sikeresen megtartotta a vezetést. Nem sokkal a zöld jelzés után Elliott hathatós közreműködésével Preece kiforgott, a 41-es Ford pedig olyannyira megsérült, hogy gazdája minden erőfeszítés ellenére sem tudott visszaevickélni vele a pitbe.

A NASCAR azonban csak akkor léptette életbe a sárgát, amikor Larson áthaladt az utolsó kört szimbolizáló fehér zászló alatt. Ezzel borítékolhatóvá vált a győzelme.

„Vissza kellett volna lőni a restartot és újraválasztani az ívet” – nyilatkozta a leintés után Blaney, akinek végül be kellett érnie a harmadik hellyel.

„Nem lett volna szabad a harmadik helyen álló srácot [Larson] a második elé helyezni csak azért, mert az élen állónak problémája akadt. Ez egyáltalán nem helyes. Hülye balszerencse volt, hogy Brad pont akkor és ott fogyott ki üzemanyagból, ezen a pályán, ahol az alsó ív a jó… Mindegy, nem tudom. Nagy csalódás ez az egész. Mi mindent megtettünk ma, tökéletes pozícióban voltunk a győzelemhez, de nem jött össze. Ma éjjel nem fogok valami jól aludni.”

Blaney ugyanakkor elismerte, hogy ő maga is rossz döntést hozott.


„Gyors autónk volt és jó stratégiánk. Tudtam, hogy amikor belengetik a zöldet a 6-osnak már nem lesz elég üzemanyaga. El sem tudtam hinni, hogy mégis kint maradt. Nyilván nekem is az alsó ívet kellett volna választanom tudván, hogy biztos nem bírja ki… Végül a restartig húzta, ki kellett mennie a pitbe, az 5-ös pedig előre jöhetett a helyére… Dühös vagyok, mert elvesztettük a versenyt, miközben tökéletes pozícióban voltunk. Persze az alsó íven kellett volna lennem nekem is…. Nem tudom. Pocsék érzés így kikapni.”

A versenyt követően a NASCAR képviselői nem álltak a sajtó rendelkezésére.

Mindössze annyit közöltek egy szóvivő által, hogy a szabályok értelmében Keselowski kiválása után Larsonnak (és vele együtt a belső íven lévő többi pilótának) joga volt előrejönni. A Preece-féle sárga késlekedését pedig azzal magyarázták, hogy megvárták képes-e visszaállni a mezőnybe.

A Larson és Blaney között másodikként Tyler Reddick futott be, de top 5-ös eredménnyel távozik még az olimpiai játékok miatti, kéthetes nyári szünetre Christopher Bell és Bubba Wallace is.

Kyle Busch pedig minden bizonnyal már a szezon végéig számol vissza.

Az RCR pilótája újabb kiábrándító versenyen van túl, miután egy falazás miatt csak a huszonhatodikként ért célba, már egy kör hátrányban.

Az első szakaszt Denny Hamlin, a másodikat pedig Wallace nyerte.

Előbbi JGR-veterán napja szintén pocsék véget ért köszönhetően két balesetnek, amelyeknek hála meg kellett elégednie a harminckettedik pozícióval.

A Cup következő futamát augusztus 8-án, a Richmond Racewayen rendezik.