Herta a pole-ban, a McLarenhez visszahívott Pourchaire a kvalin tanulta meg a pályát Torontóban

Andretti első sort hozott az IndyCar torontói kvalifikációja.
A széria egyetlen, USA-n kívüli állomásának számító utcai pályán Colton Herta bizonyult a legjobbnak bezsebelve idei harmadik, összességében pedig tizennegyedik főkategóriás pole-ját.
A 24 éves versenyző 59.5431 másodperc alatt teljesítette legjobb körét az utolsó, Fast 6 szegmensben több, mint 1.3 tizedet adva csapattársának, Kyle Kirkwoodnak.
A második sorból Felix Rosenqvist és Scott McLaughlin, míg a harmadikból Romain Grosjean, valamint David Malukas rajtolhat.
Az összetettet vezető kétszeres bajnok Alex Palou csak a tizennyolcadik pozíciót tudhatja magáénak, miután a csoportkörben feltartás miatt büntetésből elvették a két legjobb idejét.
Poleton Herta! 😮💨
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) July 20, 2024
The No. 26 driver grabs his third NTT P1 Award of the season!#INDYCAR // @AndrettiIndy pic.twitter.com/7SwZcccMMV
A legnagyobb figyelem azonban kétségkívül Théo Pourchaire-re irányult.
A francia a hét elején még azzal került a középpontba, hogy konkrétan kitálalt egy honfitárs magazinnak a McLarentől való, június elején történt menesztésének körülményeiről.
Az interjúban többek között úgy fogalmazott, hogy ő csak járulékos veszteség volt egy tisztán pénzügyi játszmában, emellett pedig még azt is elhintette, hogy a csapat év végén el fogja veszíteni az egyik fontos támogatóját. Ez egybecsengett azon, hetek óta közszájon forgó pletykákkal, melyek szerint a McLaren főszponzorának számító Arrow fel akarja bontani a szerződését.
A híreszteléseket a wokingiak cáfolták, két nappal a cikk megjelenése után pedig Pourchaire visszavonulót fújt azt állítva, hogy a magazin nem csak pontatlanul idézte őt, de egyenesen hazugságokat adott a szájába.
Alig 24 óra múlva újabb fordulatot vett a már eleve szappanoperába illő sztori.
A pénteki második edzésen Alexander Rossi balesetet szenvedett, aminek következtében eltört a jobb hüvelykujja. A sérülés a hétvégéjének végét is jelentette, a McLaren pedig másnap óriási meglepetésre bejelentette, hogy Pourchaire fogja átvenni a 7-es számú Dallara-Chevyt.
A döntést Zak Brown később azzal indokolta, hogy Pourchaire-t tartották a legjobbnak a beugrásra, ebből adódóan magától értetődő volt, hogy őt is kérik fel.
Théo azonban ekkor még Franciaországban tartózkodott, így szó szerint versenyfutás kezdődött az idővel (és időzónákkal) annak érdekében, hogy a kvalira már megérkezzen Kanadába.
Az Amazing Race-be illő kalandjait a papayások folyamatosan dokumentálták a közösségi médiában, végül pedig sikerült is még időben befutnia a paddockba.
A neheze viszont csak ezután jött, hiszen Pourchaire nem csak hetek óta nem ült már versenyautóban, de még a torontói pályán sem vezetett soha. Ebből adódóan az első mérföldjeit itt már az időmérőn tehette meg.
Szégyent viszont nem vallott, lévén problémamentes „tanuló” köröket teljesített a huszonhatodik rajtpozíciót megszerezve.
Nem volt viszont jó napja a Dale Coyne Racinggel debütáló Hunter McElrea-nek. Az új-zélandi újonc rögtön az elején közeli barátságot kötött a gumifallal, így mért idő nélkül csak utolsóként zárta csoportkörét. Mivel azonban az 1-es csoportba volt beosztva még így is huszonötödikként startolhat.

