„Mostantól IndyCar-pilótának tartom magam” – Bizarr futamon szerezte meg legelső oválpályás győzelmét Scott McLaughin

„Mostantól IndyCar-pilótának tartom magam” – Bizarr futamon szerezte meg legelső oválpályás győzelmét Scott McLaughin





Közel 38 fokos hőségben rajtolt el az IndyCar idei első duplafordulós hétvégéje.

A részlegesen újraaszfaltozott Iowa Speedwayen rendezett szombati verseny kockás zászlaját Scott McLaughlin látta meg elsőként 0.4814 másodpercet verve a McLarennek vezető Pato O’Wardra.


A korábbi háromszoros Supercars-bajnok ezzel hetedik diadalát aratta az amerikai open-wheel királykategóriájában, egyben a legelsőt oválpályán.

A Team Penske tehetsége már az időmérőn is brillírozott, miután az első futamra a második rajthelyet szerezte meg, míg a vasárnapira egyenesen a pole-ba kvalifikálta magát, méghozzá pályacsúccsal.

„Most adjatok egy sört!” – viccelődött rögtön a leintés után az érthetően boldog új-zélandi.

„Az Xpel Chevy egyszerűen elképesztő volt! A csapatnak köszönhetően jött össze ez a győzelem. A pitkiállásom után sikerült kihozniuk [Colton] Herta elé és nagyon jó tempót diktáltunk. Hatalmas eredményt értünk el! Keményen dolgoztam már egy pár éve ezért, nagyon boldog vagyok.

„Úgy voltam vele, hogy egészen addig nem tartom magam IndyCar-versenyzőnek, amíg nincs győzelmem oválon. Most már IndyCar-versenyző vagyok, ha nem bánjátok! Remélhetőleg ezzel átszakadt a gát. Átkozottul szükségem van az oválgyőzelmekre a bajnokság érdekében.”

A dobogó legalsó fokára a hatszoros iowai nyertes Josef Newgarden állhatott fel, de top 5-öt hozott még Scott Dixon és Rinus VeeKay is.



A hatodik helyet Santino Ferrucci szerezte meg még annak ellenére is, hogy korábban áthajtásos büntetésre ítélték az egyik restartnál való kiugrása miatt.

A legjobb újonc a tizenkettedikként célba ért Nolan Siegel lett a McLaren #6 Dallara-Chevyjében.

Sokaknak viszont katasztrofálisan és kissé bizarrul alakult a szombati nap. Volt ugyanis itt minden ijesztő egészségügyi problémától kezdve karakteridegen vezetői hibákon át büntetések garmadájáig.

Rögtön az első körben David Malukas (MSR) idézett elő egy többautós balesetet, miután az apronra hajtva megforgott, közben magával rántva a komplett Juncos Hollinger Racinget, vagyis Agustín Canapinót és Romain Grosjeant is.


Velük párhuzamosan szintén elvesztette uralmát munkaeszköze felett az RLL Racingnek vezető Christian Lundgaard is.

„Újonchibát vétettem” – ismerte be Malukas, akinek futama ezen a ponton rögtön véget ért Canapinóval egyetemben.

A takarítási munkálatok miatt tizennyolc körösre nyúlt sárga zászlós periódus után Jack Harvey is leparkolta 18-as Dallara-Hondáját.

A Dale Coyne Racing brit pilótája már az egy héttel korábbi, Mid-Ohió-i versenynek is kínzó hát- és nyakfájdalmakkal vágott neki, amelyek eredetéről állítása szerint fogalma sincs. Az elmúlt napokban folyamatosan orvosi kezelés alatt állt annak reményében, hogy teljesíteni tudja a duplafordulót.

Problémái azonban minden erőfeszítés ellenére csak súlyosbodtak. Már a kvalifikáció alatt pokoli kínokat élt át és csak segítséggel tudott kiszállni az autójából.

A DCR ekkor úgy döntött, hogy visszalépteti Harveyt és inkább Conor Dalyvel folytatják a hétvégét.

Az IndyCar azonban megálljt parancsolt, mondván a szabályok nem teszik lehetővé, hogy valaki csak úgy, minden edzés nélkül, egyből versenyszituációban üljön volán mögé.

A csapatnak így nem maradt más választása, mint pályára küldeni a brit pilótát, aki az első adandó alkalommal kiállni is kényszerült. A tervek szerint vasárnap reggel Daly kapni fog néhány kört a pályán gyakorlásra és ezzel már minden akadály elhárulhat a második futamon való részvétele elől.



Szintén a vasárnapban bízik Alex Palou is.

Az összetett éllovasa a 176. körben törte meg a Chip Ganassi Racing 10-es Dallara-Hondáját, amivel a legelső kiesését produkálta a 2022-es, Road America-i forduló óta.

A csattanása ráadásul a lehető legrosszabbkor jött Colton Hertának is.


A 24 éves kaliforniai pályafutása során először startolhatott oválon pole-ból, majd 86 körön át birtokolta a vezető pozíciót.

A hajrá felé közeledve már erőteljes vibrációval is küszködő andrettis elsőként kezdte meg a kiállások soros hullámát. Szerencsétlenségére Palou pont akkor kötött közeli ismeretséget az 1-es kanyar falával, amikor ő épp megállt a 26-os gárda pitjében.

Az életbe lépő sárga jelzés miatt Herta körhátrányba került, amit sikerült ugyan ledolgoznia, de végül kénytelen lett megelégedni a tizenegyedik hellyel.

A legszívesebben Will Power is elfelejtené az iowai szombatot.

A Team Penske veteránja csak a tizennyolcadikként zárt kilenc kör hátrányban, miután a 229. körben elrendelt restartnál hátulról megtorpedózta Pietro Fittipaldit.

Elkerülhető ütközés miatt Powert 30 másodperc erejéig leállították, nem sokkal később pedig a mezőny legvégére sorolták a zárt pitben végrehajtott szervizelés miatt.

Az ausztrál összesen három büntetést kapott, lévén már a 96.-ban megajándékozták egy áthajtásossal az akkori kiállása közben elkövetett gyorshajtása miatt.

A mezőny legközelebb július 14-én vasárnap, magyar idő szerint 18:00-kor csap össze az iowai oválon.