O’Ward és a McLaren győzelmével rajtolt el a hibrid-éra, Newgardent még a büntetése letöltéséért is megbüntették

O’Ward és a McLaren győzelmével rajtolt el a hibrid-éra, Newgardent még a büntetése letöltéséért is megbüntették
credit: Penske Entertainment/Chris Owens





Elérkeztünk a 2024-es IndyCar-szezon második felébe, ami azt jelentette, hogy hivatalosan is debütált a hibrid hajtás.

Az új éra legelső pole-ját Alex Palou szerezte meg a Chip Ganassi Racing színeiben, egy nappal később azonban már egy malőr miatt be kellett érnie a második hellyel.


A kétszeres bajnok sorsa a legutolsó pitkiállásnál pecsételődött meg, amit követően a pályán száguldó Pato O’Ward be tudott vágni eléje. Innentől fogva a 25 éves pilóta már nem is adta ki a kezei közül a vezető helyet, a befutó pillanatában 0.4993 másodpercet verve spanyol ellenfelére.



Sikere révén a mexikói közönségkedvenc idei második győzelmét ünnepelhette, ezzel párhuzamosan viszont két év után először állhatott fel a dobogó tetejére.

Ez a mondat ellentmondásosnak tűnhet, de valójában szó sincs erről.

A St. Petersburg-i futamon O’Ward másodikként ért célba, a csaláson kapott Team Penske-t azonban áprilisban utólag kizárták, így végül egy hónappal a leintés után ő örökölte meg az első helyet.

Ezt megelőzően viszont utoljára nem kevesebb, mint 714 napja, a 2022-es iowai duplaforduló második futamán ünnepelhettek a wokingiak győzelmet a pályán, akkor is Patóval a volán mögött.

A Mid-Ohió-i dobogó legalsó fokára Scott McLaughlin állhatott fel, Penske-ék öröme azonban itt nagyjából ki is merült.

Will Power a tizenegyedik pozícióban zárt, Josef Newgardent viszont csak huszonötödikként rangsorolták már egy kör hátrányban.

A 32 éves nashville-i az időmérőn a tizennyolcadik helyig jutott, a verseny során pedig nem kevesebb, mint három alkalommal is megbüntették.

Először a pitben való gyorshajtás miatt kapott áthajtásost, aminek letöltésével késlekedett, így kiróttak rá egy stop-and-go-t is. Amikor pedig végre engedelmeskedett az utasításnak újra túllépte a sebességhatárt, a jutalma pedig ismét egy kötelező áthajtás lett.

Vesszőfutását később szoftverhibával magyarázta.

Newgarden a mostani eredménye révén elmondhatja magáról, hogy az Indy 500 megnyerése óta rendezett négy futamból hármat a top 15-ön kívül fejezett be, ebből kettőt pedig egyenesen húszon kívül.

Legutolsó nem oválos diadaláig ráadásul a 2022-es Road America-i Sonsio GP-ig kell visszautazni az időben.

Optimizmussal töltheti viszont el, hogy a hátralévő nyolc fordulóból hatot oválpályákon bonyolítanak le.

Külön dicséretet érdemel a szériában most debütált Toby Sowery, aki tizenharmadikként vitte célba a Dale Coyne Racing 51-es Dallara-Hondájával.

Nem mindenki zárta azonban a szívébe a hibrideket.

Scott Dixon esélyei már a felvezető körön elszálltak a rendszer meghibásodása miatt. Később vissza tudott ugyan térni a pályára, de végül csak az utolsó, huszonhetedik helyen landolt 40 kör hátrányban.

Az IndyCar mezőnye legközelebb június 13-14-én, az Iowa Speedwayen esedékes duplaversenyes hétvégén csap össze.