A szezon kellős közepén változtat az időmérő formátumán a NASCAR

A szezon kellős közepén változtat az időmérő formátumán a NASCAR
credit: Jonathan Bachman/Getty Images

A szezon kellős közepén változtat az időmérő formátumán a NASCAR




Hihetetlen, de ezen a hétvégén a NASCAR Cup Series máris elérkezik a szezon félidejéhez.

A szervezet pedig úgy döntött, ennél jobb alkalom nem is nyílhatna egy újabb szabálymódosításra.


A változás a kvalifikáció formátumát érinti, azon belül is a második, pole-ról döntő szakaszt.

Az első körben továbbra is két csoportra osztják a mezőny autóit, amelyekből egyaránt a leggyorsabb 5-5 jut tovább a top 10 rajtpozíciót véglegesen eldöntő második körbe.

Az élről való indulás jogát az eddigiekhez hasonlóan az a versenyző kapja meg, aki közülük megfutja az abszolút legjobb időt.

A csavar viszont most jön. Mostantól fogva ugyanis már az utolsó szakaszban is külön kezelik a két csoport tagjait.

Ebből adódóan a pole-os mellől induló már korántsem biztos, hogy az összetett eredménylista második helyén záró pilóta lesz.

A módosult regula értelmében az A és B csoport legjobb autói foglalhatják el a rajtrács első sorát.

Tehát ha az utolsó körben a leggyorsabb autó az A csoportból való, akkor a B-t megnyerő fog a második helyről indulni, még akkor is, ha az A-ban többen is jobb eredményt értek el nála.

A pole-osnak ráadásul lehetősége nyílik arra is, hogy maga válassza meg, melyik ívről szeretne nekivágni a távnak.

Az új szisztéma szerint az A-sok a külső sorba kerülnek, tehát övék lesz a páros rajthely, míg a B-sek a páratlan belsőről.

Ez a metódus már az év elejétől érvényben van a rajtrács 11. helyétől lefelé, a változás tehát csak annyi, hogy a „felsőházra” is kiterjesztik. A kivétel természetesen a pole-os szabad ívválasztása.

Mindettől a NASCAR egyenlőbb feltételeket remél. Az elmúlt években sokan igazságtalannak minősítették az időmérőket, mondván a változó pályaviszonyok miatt az egyik csoport gyakran hátrányba kerül a másikkal szemben.