A McLaren máris kirúgta Théo Pourchaire-t!

BREAKING: A McLaren máris kirúgta Théo Pourchaire-t!
credit: Penske Entertainment/Chris Owens

BREAKING: A McLaren máris kirúgta Théo Pourchaire-t!




Derült égből villámcsapásként, alig három nappal a Laguna Seca-i forduló kezdete előtt a McLaren bejelentette Théo Pourchaire azonnali hatállyal történő távozását.

A francia pilóta utódja Nolan Siegel lesz, aki ezen a hétvégén debütálhat a 6-os számú Dallara-Chevy volánja mögött. Programja ráadásul nem csak a szezon hátralévő részére, de egyenesen több évre szól.


„A stabilitás és fenntartható növekedés kulcsfontosságú a hosszú távú terveinket illetően, a mostani döntés pedig ennek jelentős részét képezi” – mondta a wokingiak csapatfőnöke, Gavin Ward.

„Mindenekelőtt szeretném megköszönni Théónak, hogy az elmúlt hetekben bepattant a 6-osba. Az idény eddigi részében igazi pilótakeringő mellett dolgoztunk. Most viszont, hogy Nolan elérhetővé vált lehetőségünk nyílt arra, hogy a jövőre építkezzünk. Ő egy fiatal, tehetséges versenyző, aki máris hatalmas tapasztalattal rendelkezik. Izgatottan várjuk, hogy közösen folytassuk az utunkat.”

A hírek alapján Siegel neve már eleve ott szerepelt a potenciális, 2025-ös McLaren-pilóták listáján. A hirtelenjében megkötött frigy mögött pedig az állt, hogy a wokingiak szerint az utóbbi időszakban több csapat is megkörnyékezte Nolant és ők nem szerették volna, ha valaki más lecsapja a kezükről.

A történteket Pourchaire egyelőre nem kívánta kommentálni.

Egy biztos, a kirúgás váratlanul érte őt.

Alig 24 órával a bejelentés előtt ugyanis a közösségi médiában még lelkesen posztolt arról, hogy mennyire várja Laguna Secát. A bejegyzés azóta törlésre került.

A The Race információi szerint ráadásul a McLaren döntése már a múlt heti, Le Mans-i 24 órás viadal előtt megszületett. Ebből a szempontból a francia tehetséggel való bánásmód csak még piszkosabbá válik.


Az F2 2023-as bajnoka áprilisban, Long Beachen rögtön egy 11. hellyel debütált a szériában a sérült David Malukas helyetteseként, majd ezt követően Alabamában és az IMS roadján is lehetőséget kapott.

Malukas menesztése után pedig a csapat azt is megerősítette, hogy a detroiti futamtól kezdve már megszakítás nélkül ő vezetheti az autót.


Az IndyCar kedvéért még arra is hajlandó volt, hogy hátat fordítson addigi teljes szezonos munkahelyének, a japán Super Formulának.

Siegel az idei évet az Indy NXT-ben kezdte meg, ahol egy győzelem, két második, egy ötödik és egy tizennyolcadik hely szerepel a neve mellett. Főkategóriás bemutatkozását a The Thermal Clubban rendezett, bajnokságon kívüli fordulón ejthette meg a Dale Coyne Racinggel. A tizennégy fős heat-futamát hetedikként zárta, egyetlen hellyel lemaradva a főversenyen való indulás jogáról.

Legelső éles bevetését Long Beachen teljesíthette végül huszadikként célba érve. Másfél hónap múlva, Road Americán már a Juncos Hollinger 78-asában kapott lehetőséget – ironikus módon pont a Pourchaire-t ért halálos fenyegetések miatt partvonalra került Agustin Canapino helyén. Itt a huszonharmadik pozícióban látta meg a kockás zászlót.

Emellett a DCR-rel nekivágott az Indy 500-nak is, de két autótörés után nem tudta beverekedni magát a 33 fős rajtrácsra.

Múlt vasárnap, Le Mans-ban azonban karrierje eddigi legnagyobb eredményét érte el, miután az egyébként Zak Brown nevével fémjelzett United Autosports színeiben megnyerte az LMP2-es kategóriát Oliver Jarvis és Bijoy Garg oldalán.

A már említett, Road America-i beugrás miatt ki kellett hagynia az NXT futamát, amivel búcsút mondott bajnoki esélyeinek is.

Ekkor jött a képbe a McLaren sportigazgatója, Tony Kanaan. A brazil élő legenda már az Indy 500 kvalifikációján megtett minden tőle telhetőt azért, hogy segítse Siegelt még annak ellenére is, hogy a tinédzser pilóta egy másik csapatnak vezetett.

„Én nem voltam ennyire érett 19 évesen” – méltatta akkor Kanaan, aki nem csak kulcsszerepet játszott jelen szerződés létrejöttében, de egyenesen a fiatal Scott Dixonhoz hasonlította Siegelt.

A 2013-as Indy 500 győztese tisztában van azzal, hogy az újabb váratlan pilótacserét az IndyCar közössége nem fogja elsöprő lelkesedéssel fogadni.

„Mindannyian kedveljük Théót és a csapathoz való hozzáállását. Ugyanakkor a hosszú távú versenyképességre kell összpontosítanunk. Lesznek, akik egyetértenek és olyanok is lesznek, akik nem.

Állunk elébe a kritikáknak. Az én szemszögemből ez volt a legjobb megoldás. Sokat mérlegeltem a dolgot és tudom, hogy jó döntést hoztam a csapattal együtt. Tovább kell lépnünk. Azért vagyunk itt, hogy győzelmeket szerezzünk. Ha nyerünk egy versenyt, akkor már senki sem fog emlékezni arra, hogy mi történt.”

És, hogy mennyire hisz Siegelben?

Nos, ennyire:

„Megmondtam Gavinnek, hogy bíznia kell bennem. Az állásomat is kockára teszem ezért.”

Ward az AP-nek adott nyilatkozatában úgy jellemezte Siegelt, mint az észak-amerikai autósport egyik legnagyobb ígérete.

„Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem figyeljük már őt egy ideje. Amikor beültettük Théót az autóba, Nolan még az Indy NXT iránt volt elkötelezett. Az IndyCar és az NXT versenyeinek ütközése miatt azonban egy teljes szezon nem lehetett terítéken. A projektet végül a Road America-i beugrása mozdította előre.”


A szakember szerint Siegel azonnali hadrendbe állításával máris 2025-re készülnek.

„Nem volt könnyű meghozni ezt a döntést, de villámgyorsan nyilvánvalóvá vált, hogy a leglogikusabb lépés az, ha a lehető leghamarabb autóba ültetjük Nolant. Jövőre pedig már teljes erőbedobással kezdhetjük meg az idényt.”

Siegel érkezése kapcsán felröppent a pletyka, miszerint a kontraktus hirtelen létrejöttében közrejátszhatott a financiális háttér is.

Ennek apropóján a The Race nem volt rest megkérdezni Wardtól, hogy a rendkívül vagyonos családból származó Nolan vitt-e magával pénzt a McLarenhez.

A csapatfőnök erre egy határozott „nem” helyett csak ennyit válaszolt:

„Kiérdemelte.”