NASCAR: A befutó után okoztak defektet a győztesnek Iowában, ahol egy autó még a vontatón is kigyulladt

NASCAR: A befutó után kapott defektet a győztes Iowában, ahol egy autó még a vontatón is kigyulladt
credit: Sean Gardner/Getty Images

NASCAR: A befutó után kapott defektet a győztes Iowában, ahol egy autó még a vontatón is kigyulladt




Látványos befejezést hozott a NASCAR Xfinity Series szombati, Iowa Speedwayen rendezett Hy-Vee PERKS 250-e.

A hosszabbításban eldőlt verseny kockás zászlaját Sam Mayer látta meg elsőként, a gumifüstölést viszont már jóval az ünneplése előtt megkezdte köszönhetően Riley Herbst „bosszújának”.




A Stewart-Haas Racing pilótája a befutó pillanatában 0.146 másodperccel maradt alul, így meg kellett elégednie a második hellyel.

A leintés után pedig fogta magát és nemtetszését kifejezve, szándékosan megkoccolta JR Motorsports-os kollégáját, aminek eredménye egy jobb-hátsó defekt lett a győztes #1 Chevyn.


Herbst haragja még a verseny korábbi szakaszára volt visszavezethető, amelynek során Mayer többször is majdnem falba tette.

A szétszakadt gumi azonban nem gátolta meg a 22 éves pilótát abban, hogy idei második – teljes eddigi Xfinity-karrierjét illetően pedig hatodik – győzelme apropóján istenesen égesse megmaradt abroncsait, majd autója tetejére felállva hamisítatlan Supermanként éltesse magát.

Ezt a mutatványát pár perccel később a victory lane-en is megismételte.

Mayer és Herbst mögött harmadikként Corey Heim haladt át a célvonalon, ezzel nemzeti másodosztályú pályafutása legjobbját produkálva.

Top 5-tel távozott még Sammy Smith és Sheldon Creed is.

Az idei első Xfinity-bevetését teljesített Ross Chastain a kilencedik helyen zárt a DGM Racing 92-es Chevyjével.

A részlegesen újraaszfaltozott, 0.8 mérföldes ovál azonban nem mindenkihez volt kegyes.



Tizenketten még a kockás zászlót sem látták meg, ebből hatan defekt következtében matricázódtak fel a falra.

Az elhalálozó abroncsok miatt komoly ütést kapott Justin Allgaier, AJ Allmendinger, Jeb Burton, Austin Hill és Jesse Love is. Utóbbi pilóta ezzel nem csak első kiesését könyvelhette el a szezonban, de az általa vezetett 2-es Chevy még azzal is az érdeklődés középpontjába került, hogy konkrétan kigyulladt a vontatón.

Szintén defekt küldte falba a Cupból átruccant John Hunter Nemecheket is. Az ő esetében viszont ennek kiváltó oka a Joe Gibbs Racing-es csapattársával, Creeddel való ütközése volt.

Szerencsére egyetlen esetben sem történt személyi sérülés.

Az Iowát megelőző portlandi és sonomai futamot egyaránt megnyert Shane van Gisbergen hétvégéje felért a totális katasztrófával.


A Kaulig Racing újonca a pénteki edzésen összetörte az autóját, így innentől fogva a tartalékgépbe kényszerült. Ez végül a startpozíciójába is került.

A kvalifikációt az időjárás miatt kaszálni kellett, ezért a rajtrácsot a korábbi eredményeken alapuló formula szerint matekozták ki. A formátum szerint az előző versenyen elért helyezés 50%-ot, az egyéni leggyorsabb kör 15%-ot, míg az autó összetettbeli pozíciója 35%-ot tett ki.

Ennek köszönhetően a pole-ból Hill várhatta a startot, míg a második pozíció SVG-é lett volna. Az új-zélandit azonban a tartalék miatt a mezőny végére száműzték.

Maga a futam mindössze a 86. körig tartott számára, miután elvesztette uralmát a 97-es Chevy felett és újfent csak a SAFER állította meg. A baleset során sikerült magával vinnie Blaine Perkinst és Kyle Weathermant is.

A történteket SVG teljes mértékben magára vállalta.

A végére egy érdekesség.

Love ugyebár baleset, míg Brennan Poole műszaki hiba adta fel idő előtt a versenyt. Ez azt jelenti, hogy a komplett mezőnyt tekintve már csak Anthony Alfredo mondhatja el magáról, hogy az összes idei futamon célba ért.