NASCAR: Larson borozhatott a sonomai victory lane-en Truex óriási drámájának árnyékában

NASCAR: Larson borozhatott a sonomai victory lane-en Truex óriási drámájának árnyékában
credit: Meg Oliphant/Getty Images

NASCAR: Larson borozhatott a sonomai victory lane-en Truex óriási drámájának árnyékában




Az utóbbi időszakban arról voltak híresek – vagy hírhedtek, nézőpont kérdése – a NASCAR Cup roadfutamai, hogy a szakaszok közti szüneteket leszámítva szinte ismeretlen jelenség volt a sárga zászló.

A vasárnapi, sonomai verseny azonban hatalmas fityiszt mutatott ennek a tendenciának.

A táv 110 köre során összesen nyolc alkalommal kellett beküldeni a pace cart, ebből hatszor pályán történt incidens miatt. Ez csak eggyel maradt el a kaliforniai vonalezetésen 1990 óta uralkodó, kilenc megszakításos rekordtól.


Ebből már következtetni lehet arra, hogy számos pilóta lógó orral szállt ki az autójából.

Ahogyan viszont lenni szokott, egyvalakivel a leintés után madarat lehetett volna fogatni.

A kockás zászlót Kyle Larson látta meg elsőként, 4,258 másodpercet verve a második helyen befutott Michael McDowellre.

Ezzel a Hendrick Motorsports sztárja idei harmadik, teljes eddigi Cup-karrierjét tekintve pedig a huszonhatodik diadalát aratta.

Jelen sikert öt nappal azután hozta össze, hogy a NASCAR megadta neki az engedélyt a playoffban való részvételre. Mint ismert, május végén Larson az Indy 500-at részesítette előnyben a Coca-Cola 600-zal szemben, az időjárás miatt pedig utóbbi versenyen végül egyetlen kört sem tudott megtenni. A szabályok szerint viszont a bajnoki hajrában csak azok vehetnek részt, akik valamennyi fordulón elrajtolnak.

A szervezet végül másfél hetet felölelt mérlegelés után úgy döntött, a 31 éves versenyző az egyfutamos kihagyás ellenére is meccsben maradhat a címért.

Bár Indianapolisban nem kóstolhatta meg a legjobbnak járó tejet, a hazai pályájának tartott Sonomán viszont már belekortyolhatott a victory lane-en kínált vörösborba. Ráadásul karrierje során immár másodszor.

Gumiégetéssel fűszerezett ünneplése azonban a rajongók többségét hidegen hagyta, köszönhetően az utolsó kanyar után lezajlott drámának.

A tavalyi sonomai győztes Martin Truex Jr. napja felért egy komplett katasztrófával, a végső tőrdöfést pedig az utolsó másodpercek vitték be neki.




A Joe Gibbs Racing veteránját már a futam elején kiforgatták, aminek következtében a harminchetediknek esett vissza. Az első szakasz végére sikerült feljönni a tizenkilencedik pozícióig, a másodikat pedig már harmadikként fejezte be.

Utolsó kiállását a 68. körben hajtotta végre, jóval korábban, mint az élmezőny tagjainak többsége.

A hajrában késhegyre menő csatát vívott az RFK Racing-es Chris Buescherrel, a végére viszont felért rá Larson, akinek tempója ellen már nem volt gyógyszere.

Ekkor úgy tűnt, hogy ha a a győzelmet nem is, de legalább az „ezüstérmes” helyet meg tudja szerezni. Az utolsó pár száz méteren azonban beütött a krach.

A 19-es Toyotából kifogyott az üzemanyag, Truex azonban ennek ellenére sem adta fel és csigatempóban haladt előre egészen a célvonalig, miközben a helyszíni nézők hangosan biztatták és éltették őt.

„Fogalmam sincs, hogy miért nem próbáltunk meg egy kicsit jobban spórolni a végén” – ismerte el a 43 éves pilóta, aki végül a huszonhetedik lett.

„Nyilvánvaló, hogy úgysem tudtuk volna elkapni Larsont. Szomorú, hogy az utolsó kanyarba még másodikként hajtottunk be, aztán ott végeztünk, ahol…. Pocsék helyzet. Nehéz napunk volt, az autó viszont nagyon jól működött. Sokat harcoltunk és összességében jó munkát végeztünk. Lehetett volna egy igazán klassz versenyünk, ha a táv egy kanyarral rövidebb lett volna.”

Később kiderült, hogy a crew chief, James Small egyáltalán nem tájékoztatta Truexet arról, hogy Larson előzése után jobban kell gazdálkodnia az üzemanyaggal.

Sőt, még őt magát is meglepték a történtek. Ebből két dologra lehet következtetni: a, elszámolták magukat, vagy b, a versenyző agresszív vezetése miatt fogyott ki a vártnál hamarabb.

És, hogy mennyi lett Truex körideje a sorsdöntő legutolsó 110.-ben?

Nos, a FOX információi szerint az üzemanyaghiány okozta araszolás miatt 3 perc 19,625 másodperc.

Larson és McDowell mögött Buescher, Chase Elliott és Ross Chastain tette teljessé a top 5-öt.


Utóbbi Trackhouse-pilótának a végén sikerült kiforgatnia Kyle Buscht, majd nem sokkal később már az ő 1-es Chevyjének hátulját találta el Elliott. A kontakt révén a 2020-as szezon trónfoglalója át is vette tőle a negyedik pozíciót.

A futam előtt még az összetett élén állt Denny Hamlin motorhiba miatt már a második körben kiállni kényszerült.

A mezőnyben debütáló két Supercars-sztár futama szintén kiábrándítóan alakult.

Az RFK Racingtől lehetőséget kapott Cam Waters egy többautós baleset miatt búcsúzott idő előtt, míg a Richard Childress Racing 33-as Chevyjét terelgetett Will Brown – akinek egyik spottere maga Shane van Gisbergen volt – elektronikai hiba következtében zárt három kör hátrányban.

Az alapszakasz pontversenyét az egyfutamos távollét ellenére újra Larson vezeti.

A NASCAR Cup mezőnye legközelebb június 16-án, az Iowa Speedwayen csap össze.