Az ideges Colton Herta előrukkolt az utóbbi idők legszerencsétlenebb nyilatkozatával, Will Power pedig két év után visszatért a dobogó tetejére

Hosszú nyeretlenségi sorozatának végére tett pontot Will Power az IndyCar vasárnapi, Road Americán rendezett futamán.
A kétszeres bajnok az utolsó kiállások során csapattársaitól eltérő stratégiát alkalmazva egy körrel később hajtott ki a pitbe és végül ez bizonyult a győztes megoldásnak.
A kockás zászló pillanatában 3.2609 másodpercet vert Josef Newgardenre és a 2022. június 5-én rendezett, detroiti futam óta először állhatott fel a dobogó tetejére.
A harmadik helyet Scott McLaughlin kaparintotta meg.
Ezt megelőzően utoljára 2017-ben, Sonomán tudta a Team Penske kisajátítani a teljes dobogót Simon Pagenaud – Newgarden – Power sorrendben.
Utóbbi ausztrál jelen sikerét csak még szebbé tette, hogy vele ünnepelhetett a felesége is, akit tavaly egy fertőzés miatt majdnem elveszített. Liz életének megmentésében kulcsszerepet játszott Rick Hendrick is, akinek segítségét Power októberben személyesen hálálta meg.
Top 5-tel távozott még a wisconsini pályáról a címvédő Alex Palou (Chip Ganassi Racing) és Kyle Kirkwood (Andretti Global) is.
REPOST TO CONGRATULATE WILL POWER! #INDYCAR
— INDYCAR on NBC (@IndyCaronNBC) June 9, 2024
HE ENDS A TWO-YEAR WINLESS DROUGHT BY WINNING AT ROAD AMERICA. 🏁 pic.twitter.com/R2IyXpavlS
What a moment for Will Power and his family. ❤️ pic.twitter.com/TVpCEWLQzR
— INDYCAR on NBC (@IndyCaronNBC) June 9, 2024
A nap legcsalódottabb embere Colton Herta lett.
Az Andretti versenyzője a második pozícióból rajtolhatott, de rögtön a zöld zászló után belekeveredett egy többautós balesetbe.
Az 1-es kanyarból kijövet a pole-os Linus Lundqvistet eltalálta tulajdon ganassis csapattársa, Marcus Armstrong, aminek hatására mindketten kiforogtak. Az incidens láttán Herta azonnal lassított, a mögötte nagyobb tempóval érkező Newgarden pedig hátulról beleronant.
A 26-os Dallara-Honda szintén megpördült, majd le is fulladt és csak a biztonsági csapat segítségével tudott újra elindulni.
A történtek miatt Armstrongot áthajtásos büntetéssel sújtották, Newgarden viszont szankció nélkül megúszta. Szintén gond nélkül folytathatta Lundqvist is azután, hogy a harmadik körben elrendelt restartot követően leterelte a pályáról Hertát.
Remek stratégiával a kaliforniainak sikerült visszajönnie a versenybe és végül a hatodikként látta meg a kockás zászlót.
A kalamajkából kiindulva azt hihetnénk, hogy örült a top 10-es befutónak. Ez azonban messze állt a valóságtól.
„Érthetetlen, hogy miért ért büntetést Armstrong manővere [amikor kirakta Lundqvistet], az viszont már nem, amikor velem történt ugyanaz” – nyilatkozta a hétszeres IndyCar-futamgyőzes a Peacocknak.
„Láthatták, hogy lelassítottam, Newgarden pedig meg sem próbált fékezni. Egyszerűen csak belém jött. Nem tudom felfogni, hogy miért nem büntették ezt.”
Herta a Frontstretchnek adott interjújában sem fogta vissza magát.
„Josef egyszerűen hátulról telibe trafált és semmilyen büntetést sem kapott érte.
Elképesztő. Aztán Lundqvist is nekem jött oldalról. Az újraindításnál másfél autónyi helyet adtam neki a 3-as kanyarban, de ő kifogyott a tehetségből és egyszerűen magával vitt engem. Ez sem ért büntetést.”
Olyannyira tajtékzott a dühtől, hogy egy finoman szólva is szerencsétlen hasonlattal támadta be az IndyCar versenyirányítását.
„Azt hiszem, fegyvert kellene hoznom és főbe lőni valakit. Ez az egyetlen módja annak, hogy büntetést csikarjak ki ebben a szériában. Nevetséges, egyszerűen őrület számomra!”
Ez a megjegyzése nem csak véleményes, de az elmúlt hét argentin botrányát tekintve rendkívül rosszul időzített is.
Herta frusztrációja viszont valahol érthető.
A 24 éves versenyző Long Beach után még vezette az összetettet köszönhetően többek közt Newgarden és McLaughlin utólagos St. Pete-i kizárásának.
Jelenleg viszont már csak a bajnokság hetedik pozíciójában jegyzik, amiben nagy szerepet játszott az Indy 500-as balesete utáni huszonharmadik helye, majd a Detroit GP-n történt vesszőfutása, ami után a tizenkilencedikként ért célba.
A történteket még idegesítőbbé teszi számára, hogy állítása szerint mindvégig győzelemre esélyes autója volt.
„Ez már a harmadik hétvége zsinórban, amit hülye dolgok miatt szívtunk meg” – szögezte le Herta, aki eddigi utolsó diadalát még 2022 májusában, az indianapolisi roadon aratta.
„Három olyan hétvége, ahol jó esélyünk volt a győzelemre. Ma legalább elértünk valamit, de határozottan nem vagyok boldog.”
Az XPEL GP vizuális összefoglalója 5 percben, alatta a teljes végeredménnyel:

