A UFC-vezérrel összebútorozva debütálhat a NASCAR elektromos szériája?

A UFC-vezérrel összebútorozva debütálhat a NASCAR elektromos szériája
credit: Meg Oliphant/Getty Images





Az eredeti tervek szerint a februári Clash előtt debütált volna a NASCAR elektromos versenygépe.

A heves esőzés miatt azonban a szezonindító, bajnokságon kívüli futamot egy teljes nappal előre kellett hozni, a programváltozás miatt pedig a felvezető események is elmaradtak, beleértve a villanyautó bemutatóköreit.


A szóban forgó gépet egyébként David Ragan vezette volna, aki a tavaly év végén már sikeres teszteket hajtott végre a észak-karolinai zMax Dragwayen és Martinsville-en.

A jármű kapcsán a NASCAR akkor leszögezte, hogy a nagy leleplezés a későbbiekben mindenképpen meg fog valósulni, az azóta eltelt négy hónapban viszont néma csend honolt a projekt körül.

Június elején azonban megtört a csend, ráadásul egy igencsak váratlan személy révén.

A Flagrant podcast egyik legutóbbi vendége a UFC első embere, Dana White volt, akinek Thrill One Sports & Entertainment nevű cége többek között a Travis Pastranához köthető Nitro Circust, valamint a Nitrocrosst is birtokolja.

Az üzletember szavai alapján pedig minden esély megvan arra, hogy portfóliójuk a NASCAR-ra is kiterjedjen.

„Miénk a Nitro Circus és Travis Pastrana Nitrocross-a, amely elektromos autókkal is versenyez” – mondta White.

„Július negyedike után elrepülök a NASCAR-hoz és tető alá hozzuk a dolgot. Mi leszünk a NASCAR elektromos szériája. Jelenleg is ezen dolgozunk.”

A stock-car szervezet egyelőre nem kommentálta a dolgot.

Egy biztos, az e-projekt nem új keletű a NASCAR-nál. Már 2022-ben felröppentek olyan hírek, hogy egy komplett szériát akarnak tető alá hozni, ezen törekvések azonban nem váltak valósággá.

A projekt kapcsán már tavaly novemberben kiszivárgott egy kép a főként az Xfinity és Cup Seriesben tevékenykedő spotterek által működtetett Couch Racer által.

Az ezen látható gép külső jellemzőit tekintve hasonlóságot mutat a Chevrolet Blazer EV-vel.

Belső forrásaira hivatkozva azonban a Road & Track magazin arról írt, hogy ennek nincs komolyabb jelentősége, mivel a NASCAR-é inkább egy általános, márka nélküli modellnek tekinthető.

Ilyesmi nem először fordul elő a szervezetnél, elég csak a Next Gen prototípusára gondolni, amely nagyban emlékeztetett a Camaróra, pedig valójában egyetlen brandhez sem volt köthető.