Döntött a NASCAR Kyle Larson sorsáról

vfgkj.lkjlk.jlk
credit: Penske Entertainment





Másfél héttel a Coca-Cola 600 után a NASCAR ismertette döntését Kyle Larson rájtásztásbeli részvétele kapcsán.

A szervezet hivatalosan bejelentette, hogy a kaliforniai pilóta az egyfutamos kihagyás ellenére is részt vehet az idény utolsó tíz futamát magában foglaló bajnoki hajrában.


A 2021-es Cup-szezon legjobbja május 26-án kísérelte meg a nagy duplázást, vagyis teljesíteni az Indianapolis 500-at, majd a néhány órával azt követően kiírt CC600-at.

Az időjárás következtében azonban az Indy 500 négy teljes órát tolódott, Larson pedig Rick Hendrickkel közösen úgy döntött, marad az IMS-en vállalva, hogy nem rajtol el a főállását képező széria egyik koronaékszerét képező charlotte-i viadalon.

Az 5-ös Chevy volánja mögött Justin Allgaier kezdte meg a futamot, a tervek szerint pedig az Indy 500 után eredeti gazdája vette volna át a volánt.

Hiába érkezett azonban meg Larson, az eső a Charlotte Motor Speedwayt is elérte. A megszakított versenyt később már nem is indították újra, így emberünk egyetlen kört sem tehetett meg a pályán.

Itt jött képbe a probléma.

A playoffban a szabályok szerint azok a pilóták vehetnek rész, akik az alapszakasz minden egyes versenyének nekivágnak. Ezen kitétel alól azonban az érintett csapat felmentést kérhet, amit a NASCAR eddig szinte minden esetben jóvá is hagyott – még büntetés esetén is.

2019-ben például Johnny Sautert tiltották el, miután a Truck Series iowai fordulóján sárga zászló alatt nyomta falnak Austin Hillt, míg 2023-ban Chase Elliott kapott egyfutamos vakációt Denny Hamlin szándékos megtorpedózása miatt.

Ennek ellenére a NASCAR mindkettejüknek megengedte, hogy meccsben maradjanak a rájátszásért. Szintén ez a döntés született múlt áprilisban Josh Williams esetében is, akit az atlantai parkolás okán küldtek egy forduló erejéig pihenőre.

A kevés kivétel közé tartozott 2021-ben Grant Enfinger. Ő szponzorációs problémák következtében hagyott ki egy futamot, a méltányosságra vonatkozó kérelmét azonban a NASCAR elutasította.

Visszatérve Elliottra, neki sikerült még egyfajta történelmet is írnia, hiszen ő lett az első versenyző, aki kétszer is megkapta a különleges playoff-engedélyt egyazon szezonon belül.

Az elsőt még tavaly tavasszal garantálták számára, miután hat fordulót kényszerült csak nézőként követni a snowboard-baleseteben szerzett lábtörése miatt.

Betegség, vagy sérülés esetén az adott versenyző fizikálisan alkalmatlan a részvételre, míg eltiltáskor „fentről” utasítják rá. Larson helyzetét az nehezítette, hogy ő viszont önként döntött a távolmaradás mellett.

„Minden kétséget kizáróan ismeretlen vizekre eveztünk” – indokolta a döntéshozatal hosszát a NASCAR alelnöke, Elton Sawyer.

„Ezt a felmentést a múltban főként egészségügyi okokból adtuk ki. Jelen szituáció példátlan volt abban a tekintetben, hogy ezúttal egy pilóta egy bajnoki futamot hagyott ki egy másik verseny kedvéért. Emiatt tartott ennyi ideig dűlőre jutunk. Különböző emberek különböző véleményeket fogalmaztak meg és mindenkinek megvolt a maga álláspontja. Úgy érezzük, hogy végül a helyes döntést hoztuk meg.”

A hírre Rick Hendrick közleményben reagált:

„Normál körülmények között a duplázás teljesítése az egyik legkeményebb kihívásnak számít a sportban.

Reméltük, hogy a futam napja másként alakul számunkra. A program viszont még így is rendkívül pozitív volt, a Kyle által egész májusban nyújtott teljesítmény pedig jól tükrözte a NASCAR Cupban heti rendszerességgel versenyző tehetségek szintjét. Az összetettben elvesztett pozíciókat ugyanakkor nehéz volt megemészteni és különösen csalódott vagyunk a Coca-Cola 600-ra kilátogatott rajongók miatt is, akik nem láthatták Kyle-t a pályán.

Rendkívül büszke vagyok mindarra, amit a felkészülés során tett, ahogyan arra a több hónapon át tartott munkára is, amelyet a csapatunk és partnereink az Arrow McLarennél végeztek a két koronaékszer-futam teljesítése érdekében. Nagyra értékeljük, hogy a NASCAR a döntéshozatal folyamata alatt végig kapcsolatban volt velünk és eleget tett a rájátszásban való részvételre vonatkozó kérelmünknek.”

A CC600 előtt Larson még vezette a bajnoki pontversenyt, a charlotte-i nullázása miatt viszont visszaesett a harmadik pozícióba. A viadal idő előtti leintése képében azonban a szerencse is mellé állt, lévén a harmadik szakasz teljes eltörlése miatt kevesebb pontot vesztett.