IndyCar: Káoszt és csúnya Chevy-verést hozott a Detroit GP, Dixon pedig egy zseni

Honda-dominanciával ért véget a nem csak a Chevrolet otthonában rendezett, de egyenesen a csokornyakkendős márka által szponzorált Detroit GP.
A végletekig kaotikus utcai versenyen nyolc alkalommal volt szükség a pace carra, amely összesen 47 kört töltött a pályán a teljes távot képező 100-ból. Nem csoda, hogy egy ponton még meg is kellett tankolni.
A leintést követően a Chip Ganassi Racing örülhetett a legjobban.
Scott Dixon a 66. körben állt az élre, innentől fogva pedig az újfent zseniálisan kivitelezett üzemanyag-stratégiával már nem is engedte ki kezei közül az első helyet.
A hatszoros bajnok a kockás zászló pillanatában 0.8567 másodperccel utasította maga mögé a másodikként jegyzett andrettis Marcus Ericssont.
Ezzel ide második, összességében pedig 58. IndyCar-diadalát aratta. Sikere révén ráadásul 18 pontos előnnyel uralja az összetettet csapattársa, Alex Palou előtt.
„A csapat tökéletesen végrehajtotta a feladatot” – nyilatkozta Dixon az NBC-nek.
„A megfelelő stratégiát alkalmaztuk. Nagyon szórakoztató volt vezetni a Hondámat és még nyertünk is. Nagyon büszke vagyok mindenkire.”
Victorious after a wild day on the Streets of Detroit! ⁰⁰#INDYCAR // #DetroitGP pic.twitter.com/75KvJogQL0
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) June 2, 2024
Harmadikként egy másik CGR-es, Marcus Armstrong ért célba, míg a negyedik pozíciót Kyle Kirkwood tudhatta magáénak az Andretti 27-es autójával.
Ez egyben azt is jelentette, hogy a hazai pályáján versenyzett Chevy legjobb eredménye csak az ötödik hely lett a mclarenes Alexander Rossi jóvoltából.
A futam a kisebb-nagyobb koccanások miatti sárgák mellett a büntetéseket is kimaxolta.
A versenyirányítás tizenkét esetben rótt ki szankciókat, ebből nem kevesebb, mint négy alkalommal Will Powerre.
Az ausztrált kétszer a mezőny végére zavarták lezárt pitben végrehajtott szervizelés, majd elkerülhető ütközés miatt, fel kellett adnia három pozíciót, miután szabálytalanul sorolt be a pace car mögé, végül pedig kapott egy áthajtásost is egy újabb, zárt pitben történt kiállás okán.
Ennek ellenére mégis sikerült hatodikként zárnia, amivel ő lett a Team Penske legjobbja is.
Scott McLaughlin a 33. körben – miközben épp a második helyen haladt – eltalálta a falat, aminek következtében jelentősen visszaesett, a végén pedig be kellett érnie a huszadik pozícióval.
A kereken egy héttel korábban karrierje második Indy 500-győzelmét bezsebelt Josef Newgarden pedig csak a huszonhatodik lett, hat kör hátrányban.
A nashville-i pilóta – aki hivatalosan is több évre hosszabbított a Kapitány alakulatával – napja totális katasztrófaként alakult. Része volt egy hosszúra nyúlt kiállásban, majd áthajtott a pitfelszerelésen, nekiment egy csapattagnak – emiatt ő is kapott egy áthajtásost -, később sikerült keresztbe állnia a pályán, a hajrában pedig még falnak is ment.
Szintén pocsék napja volt a pole-os Colton Hertának.
Az Andretti ifjonca 33 kört töltött vezető pozícióban, de egy kicsúszás, valamint a kérészéletű csapadék – ami alatt ő is egyike volt azon versenyzőknek, akik átálltak esőgumikra – következtében körhátrányba esett vissza.
Végül csak a tizenkilencedikként rangsorolták.
Az egyik pace car fázis során nekiment Santino Ferruccinak is, akivel még a szombati edzésen volt egy igencsak parázs – és az AJ Foyt Racing-es kollégája által még némi homofóbiával is vegyített – csörtéje.
A szinte folyamatos káosz ellenére csak egyetlen kiesője lett a versenynek a műszaki hiba miatt feladni kényszerült Christian Rasmussen személyében.
Az IndyCar következő futamát június 9-én, Road Americán rendezik.

