Hasznaltlaptop.eu - Használt, minőségi, felújított laptopok, PC-k kedvező áron

„Nem rajtam múlik” – Larson felkészült arra, hogy kizárhatják a playoffból

“Nem rajtam múlik” – Larson felkészült arra, hogy kizárhatják a playoffból
credit: Penske Entertainment/Justin Walsh

“Nem rajtam múlik” – Larson felkészült arra, hogy kizárhatják a playoffból




Már közel egy teljes hét eltelt Kyle Larson meghiúsult duplázási kísérlete óta, de a NASCAR még mindig nem döntött arról, hogy a versenyző ott lehet-e a Cup idei rájátszásában.

A szabálykönyv értelmében csak azok a pilóták jogosultak a bajnoki hajrában való részvételre, akik valamennyi futamon elrajtolnak.


Ha valaki mégis kihagy egy, vagy több fordulót, akkor a NASCAR-hoz kell fordulnia méltányosságért. Ezt a szervezet szinte valamennyi alkalommal meg is adta, legyen szó sérülésről, betegségről, vagy akár eltiltásról. Utóbbi esetében az indok az, hogy maga a kötelező érvényű távollét, ezzel együtt pedig a nullázás számít büntetésnek. Az adott verenyző ráadásul nem szabad akaratából maradt távol, hanem „fentről” utasították rá.

Larson esetében a problémát pontosan az utóbbi jelenti, hiszen ő önszántából döntött az Indianapolis 500 képében egy másik széria versenye mellett, nem pedig a kényszer vitte rá.

A 2021-es Cup-bajnok, valamint Rick Hendrick és Jeff Gordon az elmúlt hetekben többször is leszögezte, hogy a ‘Double Duty’ során a NASCAR élvez prioritást, így kedvezőtlen időjárás esetén hajlandóak beáldozni az Indy 500-at a Coca-Cola 600 kedvéért.

Múlt vasárnap azonban egy éles fordulattal mégis úgy döntöttek, hogy az eső miatti négyórás halasztás ellenére is maradnak az IMS-en, a CC600-at pedig Justin Allgaier kezdi meg az 5-ös Chevyvel.

Az 500 után Larson azonnal Charlotte-ra indult, hogy menet közben átvegye autója volánját. Erre azonban végül nem került sor, miután a NASCAR az itt is lezúdult eső, majd az ezt követő páratartalomra hivatkozva idő előtt leintette a versenyt.

A regulák szerint a kaliforniai pilóta még így sem lett volna rangsorolva, miután nem ő rajtolt el. A helyzetén viszont lehet, hogy kicsit javított volna, ha legalább néhány kör erejéig csatlakozhat a mezőnyhöz.


A NASCAR véleményes döntése miatt azonban a 600 mérföldesnek kiírt „koronaékszer-futam” csak 373,5 mérföldig tartott.

A történtek után Larson – aki Indyben egy potenciális jó eredményt is elbukott a pitben elkövetett gyorshajtása miatt – teljesen összezuhant.

A Hendrick Motorsports a rendkívüli körülményekre hivatkozva kérvényezte a NASCAR-tól, hogy adják meg versenyzőjüknek az engedélyt a playoffra, a szervezet azonban még mindig nem döntött. Tájékoztatásuk szerint pedig a végső szó kimondására nincs konkrét határidő megszabva.

Larson jelenleg tehát úgy vágott neki a gatewayi fordulónak, hogy fogalma sincs meccsben lehet-e a 2024-es Cup-trónért.

Állítása szerint a helyzet nyugodt a csapaton belül, a munka pedig ugyanúgy zajlik, mint bármelyik futamhétvégén.

Ennek azonban kissé ellentmond, hogy a teljes szombati nap során szemmel láthatóan feszült, ideges volt.

„Semmit sem csinálnék másként” – szögezte le, amikor a riporterek arról faggatták, hogy miként viszonyulna a szezon hátralévő részéhez, ha a NASCAR megtagadná tőle az engedélyt.

„A csapat akkor is harcban marad az autók bajnoki címéért, én pedig megpróbálnám megnyerni.”

Arra a kérdésre, hogy véleménye szerint jogosan járna-e neki a felmentés, így reagált:

„Ez nem rajtam múlik. Én minden hétvégén itt leszek.”

Hétfőn Larson a közösségi médiában megosztott egy rendkívül szomorú hangvételű posztot, amiben élete egyik legkiábrándítóbb napjaként jellemezte május 26-át.

„Egyszerűen csak szomorú voltam, hogy esélyem sem nyílt arra, hogy autóba üljek Charlotte-on” – mondta a gatewayi kvalifikáció előtt, amit egyébiránt tizenharmadikként zárt.

„Úgy éreztem, cserben hagytam a srácokat. Nem tudtam beszélni velük a verseny előtt, ezért fogalmam sem volt, hogy mi jár a fejükben. Nem akartam, hogy azt higgyék, mást választottam helyettük. Később viszont találkoztam Cliffel [Daniels, a crew chiefje], mindenki más is jó hangulatban volt és büszkék voltak arra, hogy a csapatot képviseltem Indyben. Ettől kicsit jobban éreztem magam.”

A rajongók és az ellenfelek többsége szerint a NASCAR-nak mindenképpen meg kellene adnia az engedélyt Laronnak. A duplázási kísérlete révén a Cupra is globális érdeklődés vetült, sokak szerint pedig a 31 éves pilóta tehetsége és népszerűsége már önmagában megkövetelné, hogy meccsben maradjon a második titulusáért.

Utóbbiak közé tartozik a gatewayi pole-os Michael McDowell is.

„Egyáltalán nem látom ennek az éremnek a másik oldalát. Véleményem szerint más lenne a helyzet, ha mondjuk rólam lenne szó, de akármennyire is utálom ezt kimondani, de Kyle Larson idén még nyerni fog öt, hat, vagy akár hét versenyt is. Őrültség lenne azt mondani, hogy nem kapja meg az engedélyt, miközben megpróbálta megcsinálni a duplázást, ezzel óriási figyelmet irányítva ránk, az IndyCarra és általánosságban véve a motorsportra. Tudom, hogy vannak ellenérvek ezzel kapcsolatban, de könyörgöm, a valaha volt legjobb pilótáról beszélünk, aki stock-carba ült és pont vele nem tehetünk kivételt? Ez őrület.”