Indy 500: Két nagy baleset, egy frusztrált Kyle Larson és egy boldog Pato O’Ward a harmadik edzésnapon
Az elmúlt napok viszontagságai után, csütörtökön végre érdemi munkát végezhettek az Indy 500-ra készülő csapatok.
A keddi edzést szinte teljes egészében elmosta az eső és a szerdai program során is csak alig négy órán át volt szabad a pálya az égi áldásnak köszönhetően.
A harmadik napon azonban már kedvezőbb időjárási körülmények fogadták a csapatokat, amit ki is használtak több kvalifikáció-szimulációt, valamint versenykörülményekre felkészítő etapot végrehajtva.
A leggyorsabb kört a McLaren 5-ös Dallara-Chevyjét vezető Pato O’Ward hozta 228.861 mph-val, míg a második helyet Scott McLaughlin (Team Penske) produkálta 227.316 mph-s tempóval, a képzeletbeli dobogó legalsó fokát pedig Alex Palou (Chip Ganassi Racing) kaparintotta meg 226.915 mph-s egyéni csúcsa által.
A nap folyamán két komoly baleset is borzolta a kedélyeket.
Először a CGR újonca, Linus Lundqvist csapta falnak a #8 Dallara-Hondát, majd bő két órával a leintés előtt Marcus Ericsson tette totálkárossá az Andretti 28-as gépét. Utóbbi 2022-es győztes három nagy ütést is kapott, de szerencsére honfitársához hasonlóan sértetlenül megúszta.
Az Indy 500 programját azonban innentől fogva már a tartalékautóval kénytelen folytatni.
KAPCSOLÓDÓ: Marcus Ericsson rommá törte az Andretti autóját (VIDEÓ)
A nap egyik legnagyobb vesztese Kyle Larson lett.
A McLaren pilótájának égető szüksége van a lehető legtöbb volán mögött megtett körre, az anyatermészet szeszélye miatt azonban erre a mezőny többi tagjához hasonlóan kevés esélye nyílt.
Csütörtökön végre lehetősége lett volna értékes időt tölteni a pályán, a gátló tényező viszont ezúttal már a saját csapata lett.
Larson számára a legnagyobb kihívást továbbra is a forgalomban való vezetés jelenti, a McLaren mégis inkább a kvalifikációs körökre akarta helyezni a hangsúlyt.
A wokingiak a reggeli órákban ráadásul úgy döntöttek, elővigyázatosságból motort cserélnek a Hendrick Motorsports-cal közösen nevezett 17-es Dallara Chevyben. A munka azonban elhúzódott, így Larson csak közel másfél órával az edzés kezdete után hajthatott először a 2,5 mérföldes oválra.
Ekkor is mindössze 11 kört tehetett meg, a legjobb tempója pedig az utolsó, 34. helyre volt elegendő 9 mph-val lemaradva az élen állótól.
A 2021-es NASCAR Cup-bajnok jelezte a csapatnak, hogy problémái vannak, amire reagálva azonnal kihívták a pitbe új beállításokért.
Innentől fogva a 31 éves kaliforniai hosszú órákon át ismét csak nézőként követhette az edzés eseményeit.
„Eddig klassz élmény [a Május Hónap], de szeretném már kiélvezni az autóm vezetését is” – nyilatkozta az érthetően nem túl boldog Larson.
„Visszajárkálok a motorhome-ba, ott lefekszem a kanapéra, próbálok pihenni. Ezek a napok annyira hosszúak én pedig semmit sem szeretnék jobban, mint megtenni néhány kört. Azt hittem, hogy ma végre jó lesz az idő és esélyem nyílik erre. A helyzet viszont az, hogy mindenki kint tudott lenni a pályán, csak én nem. Ez egy kicsit unalmas és frusztráló.”
A délután folyamán Larson újra volán mögé pattanhatott, de csak hét kört tudott teljesíteni.
Az ekkor megfutott 222.805 mph-s tempójával végül az összetett tabella huszonötödik pozíciójáig tudott felkapaszkodni.
A szélárnyék nélkül hozott átlagsebességek tekintetében a huszonnegyedik lett.
Ezen a listán Colton Herta (Andretti) bizonyult a legjobbnak 224.182 mph-val csapattársa, Kyle Kirkwood (223.387 mph) és a Meyer Shank Racing élő legendája, Helio Castroneves (222.852 mph) előtt.
A csonka edzések következtében eddig meglehetősen kis körszám szerepel a versenyzők neve mellett.
A legtöbbet az MSR-es Tom Blomqvist teljesítette 202-vel, míg a minimumon, szám szerint 74-en az AJ Foyt Racinget szolgáló Santino Ferrucci áll.
Larson összesen 85-ször száguldhatott körbe a pályán, ami a legalacsonyabb az újoncok között. Nála kevesebbet csak Sting Ray Robb (AJ Foyt Racing – 83), Marco Andretti (Andretti – 75) és a már említett Ferrucci tett meg.