Indy 500 – 2.nap: McLaughlin az élen, Larsonnak még sokat kell tanulnia

Az IndyCar valamivel brutálisan kihúzhatta a gyufát az égieknél, mivel az anyatermészet úgy packázik a mezőnnyel az Indianapolis 500 eddigi programsorozatán, ahogyan nem szégyell.
Az áprilisi, kétnaposra kiírt kollektív tesztből csak néhány órát tudtak pályán tölteni az autók, az esőfelhők pedig a jelenleg zajló, hivatalos edzéssorozaton is lelkesen megjelentek felettük.
Az első, keddi gyakorláson a csapatoknak alig néhány kör megtételére volt lehetőségük, mielőtt még a folyékony halmazállapotú áldás teljes egészében eláztatta volna az IMS 2,5 mérföldes oválját.
Szerdára már kedvezőbb körülményeket jósoltak, a zöld zászlót azonban így is csak öt órával az előzetesen tervezett kezdést követően tudták belengetni a reggel és délelőtt szinte folyamatosan szemerkélő csapadéknak hála.
A pilóták akkor sem lehettek maradéktalanul boldogok, amikor végre valahára birtokukba vehették a pályát. A körözést ugyanis többször meg kellett szakítani kósza esőcseppek felbukkanása miatt.
Erre reagálva az IndyCar egy extra órával meghosszabbította az edzést, ironikus módon viszont pontosan ennek a „happy hournak” kezdete előtt pár perccel az időjárás ismét beintett a mezőnynek.
A csonka nap végén a Team Penske örülhetett a legjobban, miután az első négy helyből hármat is az ő autóik foglaltak el.
A tabella élén Scott McLauglin landolt 229,493 mph-val, míg Will Power 228,767 mph-s köre révén a második lett. Josef Newgarden 227,675 mph-s egyéni legjobb tempója a negyedik pozícióra volt elegendő.
A Kapitány privát partijába az andrettis Colton Herta rondított bele, miután 227,858 mph-t hozva befurakodott a harmadik helyre.
A top 5 sorrendjét Alexander Rossi zárta, aki 227,484 mph-t préselt ki a McLaren #7 Dallara-Chevyjéből.
KAPCSOLÓDÓ: Az IndyCar-szezon kilencedik futamán startol el a hibrid-éra
A wokingiak legnagyobb sztárja azonban kétségkívül Kyle Larson volt.
A NASCAR Cup 2021-es bajnoka – és a széria összetettjének jelenlegi éllovasa – a tizenötödikként fejezte be az edzést, amivel ő lett a legjobb újonc.
„Elég frusztráló, de ez van” – nyilatkozta Larson a mostoha időjárási viszonyok kapcsán.
„Próbálom emlékeztetni magam arra, hogy még sok időt tölthetünk a pályán. Összességében elégedett vagyok ezzel a néhány órával. Beszélni fogok a csapattársaimmal, hogy ők min dolgoztak, mit éreztek a volán mögött és a tapasztalataik megegyeznek-e azzal, amit én éltem meg a volán mögött.
Nagyon alulkormányzottnak tűnt az autó. Lehet, hogy ez olyasmi, amihez még nem vagyok hozzászokva, de úgy érzem, dolgoznunk kell rajta. Még mindig nagyon sokat kell tanulnom.”
A szélárnyék nélküli körök tekintetében Takuma Sato bizonyult a leggyorsabbnak 221,219 mph-val. Az RLL Racing pilótáját Rinus VeeKay követte 220,071 mph-val, míg a harmadik tempó, azaz 219,848 mph Agustín Canapino nevéhez fűződött.
Befért még ezen lista top 10-ébe Rossi (219,373 mph), Herta (219,346 mph), Christian Rasmussen (219,335 mph), Ed Carpenter (218,614 mph), Kyle Kirkwood (218,200 mph), Katherine Legge (218,092 mph), valamint Christian Lundgaard (217,696 mph) is.

