IndyCar: A szezon kilencedik futamán startol el a hibrid-éra

IndyCar: A szezon kilencedik futamán startol el a hibrid-éra
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski

IndyCar: A szezon kilencedik futamán startol el a hibrid-éra




A 108. Indianapolis 500 első edzésnapját elmosta az eső, a kényszerpihenőt kihasználva pedig az IndyCar előrukkolt az utóbbi idők egyik legjobban várt hírével.


A széria hivatalosan bejelentette, hogy július első hétvégéjén, a Mid-Ohio Sports Car Course-ön végre megkezdődik az immár öt éve belebegtetett hibrid-éra.

Ennek megfelelően a mezőny tagjai a szezon kilencedik pontozásos versenyhétvégéjének első edzésén vihetik először éles körülmények között, kollektíve pályára a rendszerrel felvértezett autóikat.

A Chevrolet, a Honda és az IndyCar által közösen fejlesztett hibridre vonatkozó terveket 2019-ben fedték fel, amitől többek között új gyártók bevonzását remélik.

Az IndyCar először 2022-re, majd 2023-ra szánta a nagy debütálást, végül azonban egészen a 2024-es idény kezdetéig tolták el, amit a globális szállítmányozási láncban tapasztalt problémákkal magyaráztak.

A Roger Penske által tulajdonolt bajnokság múlt decemberben viszont váratlanul közölte, hogy leghamarabb csak a szezon második felében kerülhet sor az éles bemutatkozásra.

A rendszer évközi bevezetése kapcsán többen aggodalmukat fejezték ki, köztük a McLaren-vezér Zak Brownnal.

„Régóta mondogatom, hogy új autókra van szükség” – mondta a szakember még áprilisban.

Nem a szezon kellős közepén kellene bevezetni vadonatúj technológiát, mert ennek hatalmas kockázata van. Miért nem várjuk meg, hogy befejeződjön a szezon? Mire fel ez a sietség? Nem lenne jobb, ha végrehajtanánk egy optimális tesztprogramot és megadnánk az esélyt minden csapatnak arra, hogy megfelelően felkészítsék az autóikat, majd 2025-ben teljesen készen állva vágnánk bele?”

A Honda Indy 200 – vele együtt az új korszak – július 7-én kapja meg a zöld zászlót.

Izgatottan és kíváncsian várjuk.