IndyCar: Herta szerint Ericsson egy „darab sz*r”, Palou pedig mindent vitt az indianapolisi roadon

IndyCar: Herta szerint Ericsson egy seggfej, Palou pedig mindent vitt az indianapolisi roadon
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski





Ismét elérkezett az év azon időszaka, amikor az IndyCar világpolgárai benépesítik a sportág szent helyét.

Az Indianapolis 500 köré épülő Május Hónap programsorozatát újfent a legendás pálya road vonalvezetésére kiírt Sonsio Grand Prix nyitotta meg, aminek során Alex Palou konkrétan mindent vitt.


A kétszeres, egyben regnáló bajnok a pole-ból indulhatott, a táv során ő töltötte a legtöbb kört az élen – szám szerint 39-et -, a 72.-ben megfutotta a leggyorsabbat is, majd a kockás zászló pillanatában 6,6106 másodpercet vert a másodikként leintett Will Powerre.

Mindennek révén bezsebelte a maximálisan elérhető, 54 pontot (1 a rajtelsőségért, 50 a győzelemért, 1 a legalább egy vezető helyen és további 2 a legtöbb első pozícióban megtett körért).

Ezzel a Chip Ganassi Racing tehetsége idei első – ha a pontozás nélküli Thermal Clubot is beleszámítjuk, akkor második – diadalát aratta, teljes eddigi IndyCar-karrierjét tekintve pedig immár tizedik alkalommal állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára.

A startot követően Palou rögtön elvesztette az első helyet Christian Lundgaarddal szemben, de végül sikerült túllendülnie az átmeneti fiaskón.

„A mérnököktől fogva a szerelőkön át mindenki fantasztikus munkát végzett a pitben és lehetővé tették számomra, hogy visszavegyem a vezetést” – nyilatkozta a leintés után az NBC-nek a spanyol, aki 2023-ban szintén nyerni tudott az IMS balkanyarokat is tartalmazó pályáján.

„Elképesztő győzelem, nagyon klassz, hogy sikerült duplázni. Ez az eredmény sokat jelent számunkra, különösen, hogy a pole is a miénk volt. Az biztos, hogy meg fogjuk ma ünnepelni, utána viszont teljes erőbedobással a nagy versenyre [az Indy 500-ra] összpontosítunk.”

Palou ezzel átvette a vezetést összetettben, egyúttal pedig leszállította főszponzora, a DHL első győzelmét is a 2018-as szezonzáró óta. Hat évvel ezelőtt, Sonomán még az Andretti Autosportnak vezetett Ryan Hunter-Reay révén tündökölhetett a szállítmányozási vállalat színeiben pompázó autó a victory lane-en.

A harmadik pozíciót Lundgaard csípte el, de top 5-tel indította el a májust Scott Dixon és Marcus Armstrong is.

Ha az IndyCarban is létezne „nap versenyzője” díj, akkor annak most egészen biztosan Colton Hertát szavazták volna meg.

Az Andretti pilótája csak a huszonnegyedik helyről startolt, miután az időmérőn, gyors köre közben szó szerint kifogyott a 26-os Dallara-Hondából az üzemanyag.

A futam elején úgy tűnt, a vesszőfutása tovább folytatódhat, miután rögtön a rajt után összeütközött csapattársával, Marcus Ericssonnal.

A történtekért teljes mértékben a svédet tette felelőssé, a rádión nemes egyszerűséggel „egy darab kibaszott szarnak” titulálva.

Az incidens után sikerült gyorsan összeszednie magát és a remek stratégiának, valamint bevállalós vezetésének köszönhetően összesen harmincegy előzést hajtott végre, ebből tizennyolcat zöld jelzés alatt a pályán. A versenyt végül hetedikként fejezte be, a bajnokság éléről viszont visszaesett a negyedik pozícióba.

A körülményeket tekintve azonban még így is nagyon büszke lehet a teljesítményére.

Az Ericssonnal való koccanását a leintés után sem tudta szó nélkül hagyni:


„A csapattársad vezeti a bajnokságot és erre te úgy versenyzel ellene, mint egy igazi seggfej?” – fakadt ki Herta a Peacocknak adott interjújában.

„Fogalmam sincs, hogy mi járt Marcus fejében. Ember, ennél okosabbnak kellene lenned! Akkora hülyeség volt ez…. Meg fogom mondani neki a véleményem.”

A futam után változott a végeredmény egy büntetésnek köszönhetően.

A legutolsó körben Josef Newgarden a tizenhetedik helyért támadta Théo Pourchaire-t, a francia azonban nem hagyta magát. A versenyirányítás az eset újranézése után úgy ítélte meg, hogy a McLaren újonca blokkolta a Team Penske-s kollégáját, így utólag két hellyel hátrasorolták.

Ennek köszönhetően Newgarden a tizenhetediknek, a Dale Coyne Racing-es Jack Harvey pedig tizennyolcadiknak jött fel, míg Pourchaire-nek be kellett érnie a tizenkilencedik pozícióval.

A csapatok legközelebb május 14-én hajtanak pályára, amikor is a 2,5 mérföldes oválon megkezdődik az Indianapolis 500 edzéssorozata.