GALÉRIA: Dögös hibrid lesz a 108. Indy 500 hivatalos pace carja

GALÉRIA: Dögös hibrid lesz a 108. Indy 500 hivatalos pace carja
credit: Penske Entertainment/Chris Owens

GALÉRIA: Dögös hibrid lesz a 108. Indy 500 hivatalos pace carja




Minden évben hatalmas várakozás előzi meg, hogy melyik márka és annak melyik típusa fogja a zöld zászlóig vezetni az Indianapolis 500 mezőnyét, különösen annak fényében, hogy a biztonsági autó intézménye eleve az Indianapolis Motor Speedwayhez köthető.

Az első Indy 500-ra 1911-ben került sor, a rajtrács pedig akkor egészen pontosan negyven főt számlált. Miután a versenyt állórajttal indították, a szervezőket aggodalommal töltötte el, hogy az autók létszáma miatt komolyan fennáll az esély egy tömegkarambolra.

Tanakodtak, tanakodtak, majd végül arra jutottak, hogy egy utcai autó mögött rajtoljon el a mezőny, ami az első kör végén el is hagyta a pályát, zöld utat (ami itt most csak egy szófordulat, mivel ekkoriban még a piros zászló jelentette a futam kezdetét) adva a pilótáknak – és egyúttal megteremtve a repülőrajt szokását is.

1934 óta – három alkalmat leszámítva – harminchárom autó alkotja az Indianapolis 500 rajtrácsát amelyet immár huszonegyedik alkalommal egy Corvette fog felvezetni, azon belül is a márka történetében leggyorsabb szériagyártásúvá vált 2024-es Corvette E-Ray 3LZ.

A legendás versenyen fehér alapszínnel díszelgő 655 lóerős összteljesítménnyel támad. 2,5 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 60 mph/-ra, negyed mérföld megtétele pedig 10,5 mp-ig tart vele.



A hagyományoknak megfelelően a rajtot megelőző, bemelegítő körökön egy ismert személy foglalhat helyet a volán mögött, aki természetesen a zöld zászlót követően átadja majd a helyét a profi pace car sofőrnek, aki ebben az évben is a korábbi versenyző, az Indy 500-on kilencszer is indult Sarah Fisher lesz.

Azt, hogy május utolsó vasárnapján melyik híresség vezetheti fel az Indianapolis 500 mezőnyét, a későbbiekben jelentik be.

Azoknak viszont csalódniuk kell, akik abban reménykedtek, hogy az USA jelenlegi legnagyobb sportszenzációjának számító Caitlin Clark pattan a volán mögé.

A női kosárlabda népszerűségét elképesztő, korábban sosem látott magaslatokba emelt tehetség a WNBA draftján 1/1-esként kelt el, méghozzá az Indiana Fever választottjaként.

Clark azonban a meccsbeosztása miatt ha akarná sem tudná vállalni a pace car vezetését (vagy akár bármilyen más kiemelt feladatkörT) az Indy 500-on.

Magát a Chevrolet-t tekintve az idei futam már a harmincötödik lesz a sorban.

A gyártó 1948-ban, a Fleetmaster Sixszel debütált, mint hivatalos pace car-partner, a cég kapcsolata az Indy 500-zal azonban jóval korábbra vezethető vissza.

A márkát 1911-ben alapították, abban az évben, amelyben a legendás viadal mezőnye először megkapta a startjelet.

A Chevrolet-fivérek valamennyien részt vettek versenyzőként is az 500-on.

Arthur már 1911-ben is tagja volt a mezőnynek, majd 1916-ban visszatért az IMS-re, legjobb eredményét utóbbi évben szerezte, amikor a 18.-ként intették le.

A céget William C. Duranttal közösen megalapított Louis négyszer is elrajtolt az 500-on, a legmagasabban pedig, hetedikként 1919-ben zárt.

A legnagyobb sikert azonban Gaston érte el, aki 1920-ban győzni is tudott az embert próbáló viadalon.

A 108. Indianapolis 500 május 26-án kerül megrendezésre.


credit: Penske Entertainment/Chris Owens
credit: Penske Entertainment/Chris Owens
credit: Penske Entertainment/Chris Owens
credit: Penske Entertainment/Chris Owens
credit: Penske Entertainment/Chris Owens