Penske eltiltotta az Indy 500-tól a tavalyi győztes csapat kulcsembereit

A Penske KIRÚGTA Tim Cindricet!
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski





Hivatalosan bejelentette Roger Penske csapata négy kulcsemberének határozott időre szóló felfüggesztését.

Ennek értelmében nem vehetnek részt a most hétvégén, az Indianapolis Motor Speedway roadján rendezendő Sonsio GP-n, valamint az Indy 500-on sem.


Köztük van a Penske Corporation elnöki posztját közel húsz éve betöltő Tim Cindric, aki 2017 óta Josef Newgardennel is szorosan együtt dolgozik, mint stratéga.

Cindric mellett szintén pihenőre vonul ebben a hónapban az ügyvezető igazgató Ron Ruzewski, valamint a 2-es Dallara-Chevy versenymérnöke, Luke Mason és az adatelemző mérnök Robbie Atkinson is.

Penske az AP-nek elmondta, a lefolytatott belső vizsgálat semmi jelét nem mutatta annak, hogy bárki is ártó szándékkal cselekedett volna.

A probléma forrását a munkafolyamatokban fellépő, valamint kommunikációs hibákkal magyarázta.

Ezzel párhuzamosan kijelentette, hogy továbbra is maximálisan támogatja Newgardent és mindent megtesz azért, hogy a kétszeres bajnok – egyben a tavalyi Indy 500 győztese – meghosszabbítsa velük a szezon végén lejáró szerződését.


KAPCSOLÓDÓ: Newgarden már a botrány előtt is a paddock leggyűlöltebb embere volt


A Team Penske a Grand Prix of Long Beach utolsó edzésén, egy technikai malőr következtében bukott le az utóbbi idők legnagyobb volumenű csalásával.

A csapat a push-to-passt manipulálta, méghozzá úgy, hogy a versenyirányítást megkerülve már a rajtnál és a restartoknál is használni tudták az előzéseket segíteni hivatott rendszert.

Az IndyCar átnézte a korábbi adatokat, amelyekből világosan kiderült, hogy a patinás gárda p2p-szoftverében már a St. Petersburg-i futamon is megtalálható volt az illegális kód.

A trükközés következtében a győztes Newgardent és a harmadikként leintett Scott McLaughlint utólag kizárták. A negyedik helyet megszerzett Will Power megúszta 10 pont levonással, miután a vizsgálat során nem találták jelét annak, hogy ő akár egy másodpercig is szabálytalanul használta volna az extra lóerőket biztosító gombot.

Bár az ausztrál versenyző kapcsán semmi sem utalt arra, hogy bármi szabályelleneset is tett volna, jelen szankciókban közvetve mégis érintetté vált.

Ruzewski ugyanis az ő stratégája, míg Atkinson szintén dolgozik az általa vezetett 12-es autón.

McLaughlinnak és a 3-as gép gárdájának azonban nincs közvetlen kapcsolata az ideiglenesen félreállított szakemberekkel, így a büntetések rájuk nincsenek hatással.

A szándékosság tényét Cindric végig tagadta és ragaszkodott ahhoz, hogy csak egyszerű hibáról volt szó.

Ugyanakkor elismerte, hogy a szóban forgó kód már a tavaly augusztusi hibrid-teszt óta megtalálható volt a p2p szoftverben.

Mindeközben viszont Newgarden azt is állította, hogy a saját csapata – amelynek ugyebár Cindric a stratégája – félreértette a szabályokat.

Ezen a ponton lehetne arról vitázni, hogy az eltiltás mennyire komoly szankció is valójában.


A téma tavaly már a NASCAR-ban is felmerült, mondván a partvonalra tett szakemberek a távolból ugyanúgy – ha nem jobban – dolgozhatnak, mint a pályán.

Bővebben erről ebben a korábbi cikkben írtunk:

>>>>>Hamis büntetés: Az eltiltott csapatfőnök ugyanúgy dolgozott Larson autóján, mintha mi sem történt volna

Szintén kérdéses, hogy Penske jelen lépése mennyire fogja meggyőzni a csapattulajdonosokat.

Múlt hétvégén Dale Coyne leszögezte, hogy a Kapitánynak alapos „tisztogatást” kellene eszközölnie a saját háza táján, míg Michael Andretti a Kenny Wallace Show vendégeként egyenesen kijelentette, ha az ő gárdájánál történt volna ilyen csalás, akkor az érintettek már munkanélküliek lennének.


UPDATE: „Emelt fővel járok” – Penske a botrányok ellenére sem hajlandó változtatni a vezetésén