NASCAR: Az unalom elkerülése miatt akár 4 szakaszra is bonthatják a superspeedway-futamokat
A Daytona 500-hoz hasonló üzemanyag-spórlós derbi zajlott le múlt vasárnap, a NASCAR Cup Series talladegai GEICO 500-án.
Ennek köszönhetően a verseny túlnyomó részében a mezőny tagjai két-három sorban haladva csak a köröket fogyasztották lényegében félgázon.
„Borzalmas” – konstatálta a látottakat Richard Petty.
„Egyszerűen beálltak egymás mögé és csak mentek. A sárga zászlók alatt bejött a képbe a stratégia, de ezen kívül nem sok mást csináltak. Előfordult, hogy 50 másodperces köröket futottak, majd nem sokkal később már visszalassultak az 55-ös tartományba. Ez nem versenyzés.”
Potenciális megoldásként felmerült, hogy a superspeedway-futamokat három helyett négy szakaszra bontsák, amivel elkerülhetik az agresszív spórolást és a zöld alatti pitkiállásokat is.
„A Coca-Cola 600 máris négy részből áll és működik” – mondta a Stewart-Haas Racing 4-es számú, Josh Berry által vezetett Fordjának crew chiefje, Rodney Childers.
„Tisztában vagyok vele, hogy ez nem az, amit mi, csapatfőnökök szeretünk. Nekünk az a jó, ha különböző opciók közül választhatunk és játszhatunk a stratégiával. Másrészt viszont ha a szakaszok 60 helyett csak 40 körösek lennének, akkor szóba sem kerülhetne a spórolás és ezáltal szinte a teljes táv során harc lenne a pozíciókért. A nézők szempontjából ez nagyon nem mindegy.”
A SiriusXM NASCAR Radio fel is tette a kérdést a szervezet alelnökének, Elton Sawyernek, hogy ez az ötlet megfontolás részét képezi-e.
„Minden terítéken van” – válaszolta a szakember.
„Több szempontból vizsgáljuk a lehetőségeket. Egyáltalán ki akarjuk-e zárni teljes egészében az üzemanyag-stratégiát? Nyilván meg tudnánk oldani azzal, hogy további szakaszokkal daraboljuk fel a versenyeket. Ugyanakkor ez valóban hozzátenne a superspeedway-futamok élvezeti értékéhez, vagy inkább a kárára lenne? A szurkolók egy részének tetszett az, amit múlt vasárnap láttak, sokan viszont teljesen más véleményen vannak. Alaposan kivizsgáljuk a helyzetet és csak ezután hozunk döntést.”