Másfél hónappal a leintés után KIZÁRTÁK az IndyCar szezonnyitó futamának győztesét

Másfél hónappal a leintés után KIZÁRTÁK az IndyCar szezonnyitó futamának győztesét
credit: Penske Entertainment/Chris Jones

Másfél hónappal a leintés után KIZÁRTÁK az IndyCar szezonnyitó futamának győztesét




UPDATE: A Chevrolet mélységesen csalódott a Team Penske-ben

UPDATE 2: Ganassi: Amit Penske tett, egy szégyenfolt a csapatára és az IndyCarra nézve

UPDATE 3: Így bukott le a Penske az autósport utóbbi éveinek legnagyobb csalásával


Március 10-én, St. Petersburg utcáin rajtolt el az NTT IndyCar Series 2024-es szezonja.

A verseny a Team Penske-t szolgáló Josef Newgarden totális dominanciáját hozta, miután a pole- ból rajtolva 92 kört töltött az élen a 100-ból, megfutotta a legjobb időt, majd a leintés pillanatában 7.9121 másodpercet vert a másodikként célba ért mclarenes Pato O’Wardra.


A harmadik és negyedik helyeken a Kapitány gárdájának másik két pilótája, Scott McLaughlin, valamint Will Power zárt.

Most, másfél hónappal később azonban kiderült, hogy a siker mégsem volt annyira fényes.

Olyannyira nem, hogy konkrétan hatalmas csaláson alapult.

Az IndyCar hivatalosan bejelentette, a Penske manipulálta az előzések elősegítése érdekében plusz 50 lóerőt adó push-to-passt, így a rendszert a szabályokkal ellentétben már a rajt és restart után is használni tudták.

Ennek következtében Newgardent és McLaughlint utólagos kizárással honorálták, a győzelmet pedig O’Ward örökölte meg.

A megváltozott végeredmény által a McLaren első diadalát ünnepelheti a 2022-es, iowai duplaforduló óta.

A 2017-es és 2019-es bajnok Newgarden az összetett éléről a tizenegyedik pozícióba esett vissza, míg McLaughlint egyenesen az utolsó, huszonhetedikként jegyzik.

Power esetében az IndyCar úgy találta, hogy a rajt/restart után ő nem használta az illegális p2p-t, ezért az ausztrál megúszta 10 pont levonásával.

Emellett mindhárom autóra 25 ezer dolláros bírságot szabtak ki és értelemszerűen a teljes St. Pete-i pénzdíjukat vissza kell utalniuk.

A problémát a széria csak a múlt heti GP of Long Beach bemelegítő edzésén észlelte.

A Team Penske elnöke, Tim Cindric azzal védekezett, hogy az idényt megelőző hibrid-teszt után tévedésből nem módosították a rendszerért felelős szoftvert a versenyekre előírtra.

A csapat elfogadja a büntetéseket és nem fellebbez.