Hiába húzta be az egyik legnagyobb versenyt, Colton Herta továbbra is életben tartja közel 2 éves nyeretlenségi sorozatát

Hiába húzta be az egyik legnagyobb versenyt, Colton Herta továbbra is életben tartja közel 2 éves nyeretlenségi sorozatát
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski





Öt évvel ezelőtt Colton Herta valósággal berobbant az IndyCar Seriesbe.

Az akkor még csak 18 esztendős versenyző 2019-ben kezdte meg teljes munkaidős karrierjét a bajnokságban és már az idény második versenyén, a Circuit of the Americason fel tudott állni a dobogó legfelső fokára.


Ezzel ő lett az amerikai open-wheel szakág főkategóriájának valaha volt legfiatalabb futamgyőztese, majd hét fordulóval később, Road Americán szintén minden idők legifjabb pilótájaként kaparintotta meg a pole-t.

Innentől fogva egészen 2022-vel bezárólag minden szezonban sikerült legalább egy diadalt aratnia, összetettbeli legjobb eredményét pedig 2020-ban hozta a harmadik pozícióval.

Hertát villámgyorsan kikiáltották a legnagyobb amerikai reménységnek, ami közrejátszott abban is, hogy nem csak Michael Andretti akarta mindenképpen a Forma-1-be vinni, de még a Red Bull is látott benne potenciált. Utóbbi program azonban kútba esett, miután nem volt meg a kellő szuperlicenc-pontja, Helmut Marko pedig később már úgy fogalmazott, hogy a kaliforniai már túlságosan öreg már a világbajnok sorozatban való bemutatkozáshoz.

Miközben az F1-es huzavona kapcsán az egész világ megismerte a nevét, Herta az IndyCarban eddigi pályafutása legnehezebb időszakát élte meg.

2023-ban egyetlen futamot sem tudott nyerni, legutóbbi győzelméért pedig egészen a 2022-es indianapolisi roadig kell visszautazni az időben.

Az eddigi utolsó dobogós befutóját múlt júliusban, Torontóban hozta a harmadik hellyel.

A tavalyi volt karrierem eddigi legrosszabb szezonja” – szögezte le az Andretti Globalt szolgáló Herta a Conor Daly által vezetett Speed Street című podcast vendégeként.

„Ez volt az első alkalom, hogy egy versenyt sem tudtam nyerni az évben.”

A fiatal tehetség idén márciusban már visszatért a dobogó tetejére, miután a Wayne Taylor Racing with Andretti 40-es Acurájával elsőként zárta az IMSA ikonikus sebringi 12 órás viadalát Louis Delatrez és Jordan Taylor oldalán.

Ezt azonban Herta nem számolja.

„Nyilvánvalóan jó érzéssel tölt el ez a győzelem. Számomra viszont az IndyCar az elsődleges, ezért még mindig nyeretlennek tartom magam. A sportautózás fantasztikus, imádom csinálni, de ez a siker egy óriási csapatmunka eredménye volt. Most újra az IndyCaron van a hangsúly, ami hatalmas mértékben különbözik vezetés szempontjából az IMSA-tól. Szóval én úgy veszem, hogy továbbra sincs idén győzelmem.”

Herta a St. Petersburg-i szezonnyitót az ötödikként fejezte be, míg a Thermal Clubban rendezett pontozás nélküli fordulón bejutott a tizenkét autós főfutam mezőnyébe, a kockás zászlót pedig egy zseniális gumistratégia révén negyedikként látta meg.

Most vasárnap már Long Beach utcái várnak rá, ahol 2021-ben már eljutott a victory lane-re.

„Mentálisan sokkal jobb, ha ilyen ütemben kezdjük meg az idényt. Amikor jól teljesítesz és minden klappol, akkor az megadja az alaphangot az év hátralévő részére.

A célunk, hogy kiegyensúlyozott hétvégénk legyen. [Az elmúlt év során] meg kellett küzdenünk rajtunk kívül álló helyzetekkel, de olyan dolgok is történtek, ami határozottan a mi sarunk volt. Visszatekintünk azokra a versenyekre, amelyeken hibáztunk és gondoskodunk arról, hogy ez még egyszer ne történhessen meg.”