Hamlin szerint a NASCAR manipulálhatta a texasi verseny befutóját

Hamlin szerint a NASCAR manipulálhatta a texasi verseny befutóját

Hamlin szerint a NASCAR manipulálhatta a texasi verseny befutóját




Chase Elliott győzelmével ért véget a NASCAR Cup Series múlt vasárnapi, Texas Motor Speedwayen rendezett versenye.

Ezzel a Hendrick Motorsports sztárja pontot tett a 42 futamon át tartó nyeretlenségi sorozatának végére, az idei harmadik diadaláért küzdő Denny Hamlin napja azonban a falban zárult.


A Joe Gibbs Racing 11-es Toyotáját terelgető veterán az első hosszabbítást megelőző restart után szenvedett balesetet, miközben a vezető pozícióért támadta a 2020-as bajnokot.

A történtek Hamlin podcastjének, az Actions Detrimentalnak legfrissebb adásában is szóba kerültek.

A háromszoros Daytona 500-győztes szerint a versenyirányítás direkt húzhatta az indokoltnál jóval tovább a hajrában elrendelt sárga zászlós szakaszt, hogy a lehető legkésőbb, csak két körrel a tervezett táv vége előtt engedhesse útjára a mezőnyt.

„Minden kétséget kizáróan túlságosan is sok kört tettünk meg a pace car mögött” – szögezte le Hamlin.

„Nem voltak biztonsági járművek a pályán, nem állt fenn vészhelyzet és még a pitet sem nyitották ki. Fogalmam sincs mit csináltak azon kívül, hogy hagyták fogyni a köröket. Lehet a tévés közvetítés során épp reklámszünet volt…. De a francba is, ha a pálya tiszta és minden készen áll a versenyzésre, akkor a következő körben be kell lengetni a zöld zászlót. Ezt azonban valami oknál fogva nem tették meg.

Ilyenkor egyre türelmetlenebbé válsz, mert tudod, hogy overtime-ig fajulhat a helyzet és onnantól már csak egy dobásod van. Ellenkező esetben, ha több kör is rendelkezésre áll, akkor képes vagy összerakni a támadást és nem kell rögtön mindent egy lapra feltenned.

Tisztában voltam vele, hogy hosszabbításban már semmi esélyem. Simán folytathattuk volna a versenyt négy körrel korábban is, de ehelyett csak sárga alatt poroszkáltunk minden ok nélkül.”