Indy 500: Megőrült a nép Kyle Larson teszteredményétől, ő azonban óvatosságra int
Ahogyan arra az időjárási előrejelzések alapján számítani lehetett, az eső mondta ki a végső szót a 108. Indianapolis 500 szerdai kollektív tesztjén.
A sanyarú kilátások ellenére az IndyCar mégis bízott abban, hogy az első napon érdemi munkát tudnak végezni a csapatok. Ennek érdekében a rendelkezésre álló időtartamot meg is hosszabbították, lévén a csütörtökre tervezett második felvonásra már olyan mértékű csapadékot jósolnak, hogy szinte nulla az esélye annak, hogy az autók pályára tudnak hajtani.
Az anyatermészet azonban nem volt kegyes a mezőnyhöz.
Érdemi körözés csak a délelőtti órákban zajlott le egy kétórás gyakorlással a veteránok számára, majd újabb két óra erejéig a Rookie Orientation Programot még nem teljesített újoncoké, valamint a mezőnybe minimum egy év után visszatérőké volt a terep.
A debütáns Kyffin Simpson, Christian Rasmussen és Nolan Siegel egyaránt sikerrel vették az újoncvizsga mindhárom fázisát, ahogyan a frissítő programra kötelezett Marco Andretti, Katherine Legge és Pietro Fittipaldi is megugrotta az elvárt szintet.
Innentől fogva már a komplett mezőny együttesen róhatta volna a köröket, végül azonban alig 30 perc jutott nekik az eső érkezése miatt.
A széria hosszasan várakozott a körülmények javulása érdekében, de végül nem maradt más választásuk, mint lefújni a nap hátralévő részét.
A csonka teszt legjobb tempóját a tavalyi Indy 500 győztes Josef Newgarden (Team Penske) produkálta 228.811 mph-val, míg másodikként a McLaren színeiben bemutatkozó Kyle Larson végzett 226.384 mph-val.
A NASCAR Cup 2021-es bajnoka egy tökéletesen elkapott szélárnyékos körnek köszönhette előkelő pozícióját.
„Bőven van még időm arra, hogy tanuljak” – nyilatkozta teljesítménye kapcsán Larson, aki május 26-án kísérli meg a nagy duplázást, vagyis teljesíteni az Indy 500-at, majd a Cup néhány órával ezután kezdődő Coca-Cola 600-át is a Charlotte Motor Speedwayen.
Eddig összesen öten vágtak neki a kihívásnak Davy Jones, John Andretti, Robby Gordon, Tony Stewart és Kurt Busch személyében.
Közülük egyedül csak Stewartnak sikerült lefutni a komplett 1100 mérföldes távot, miután 2001-ben a Chip Ganassi Racing színeiben hatodikként zárta az Indy 500-at, majd harmadikként intették le a CC600-on a Joe Gibbs Racing autójával.
„Láttam, hogy a Twitter teljesen megőrült, mondván ‘Kyle Larson második lett az első olyan IndyCar-edzésén, ahol mások is voltak rajta kívül a pályán'” – folytatta.
„Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy sokaknak egyetlen szélárnyékban megtett körük sem volt. Elfogadom az elismerést, de igazából nem olyan nagy dolog.”
Get excited, race fans.
— NASCAR on NBC (@NASCARonNBC) April 10, 2024
Kyle Larson is fast early in the Indianapolis Open Test.
📺 : Peacock
🎥: INDYCAR pic.twitter.com/P4dQzwpLNk
A 31 éves kaliforniai először tavaly októberben, szintén az IMS-en pattanhatott be a 17-es számú Dallara-Chevybe és rögtön meg is csinálta a versenyen való részvételhez nélkülözhetetlen Rookie Orientation Program mindhárom fázisát.
Idén márciusban, már a Phoenix Racewayen szintén gyakorolhatott egy privát teszt keretein belül.
Azt viszont csak most tapasztalhatta meg először, hogy miként is viselkedik az autó akkor, amikor mások is vannak rajta kívül a pályán.
Forgalomban megtett körei során azonban csak három-négy gép volt körülötte, ami a nullánál több ugyan, de még mindig össze sem hasonlítható azzal, amivel majd a versenyen kell megküzdenie.
„Határozottan sokat tanultam ma, de még mindig van hová fejlődni. Ennyire kis bolyokban haladva nehéz megállapítani, hogy a tapasztaltak valósak, vagy sem. További körökre van szükségem az autók előtt és mögöttük is, meg kell szoknom a tükröket, a kommunikációt, majd mindezt összekötni.”
Az elkövetkezendő edzések során a fő célja nem meglepő módon az, hogy a lehető legtöbb időt töltse a mezőny sűrűjében.
„Ez rendkívül fontos, mert nem fogom az egész versenyt az élen tölteni” – mondta nevetve.
„Nagy valószínűséggel a táv 99%-át forgalomban teljesítem, de remélhetőleg az utolsóban már vezető pozícióban leszek.”
Larson a pocsék időjárást sem tudta szó nélkül hagyni:
„Úgy tűnik, hogy az eső követi a NASCAR-t, ezért ez valószínűleg az én hibám.”
A harmadik pozíciót Scott Dixon tudhatta magáénak 226.346 mph-val, negyedikként pedig a szintén a Chip Ganassi Racinget szolgáló Alex Palou-t jegyezték 226.201 mph-val.
A top 5 sorrendjét Colton Herta tette teljessé, aki 225.907 mph-t préselt ki az Andretti Global 26-os Dallara-Hondájából.
A teszt teljes végeredménye: