Idén sem marad hölgyversenyző nélkül az Indianapolis 500
A Dale Coyne Racing hivatalosan megnevezte az 51-es számú Dallara-Honda versenyzőjét a 108. Indianapolis 500-ra.
A szóban forgó autót a St. Petersburg-i szezonnyitón, valamint The Thermal Clubban rendezett bajnokságon kívüli fordulón a sportutó-sztár Colin Braun kapta meg, a Május Hónapban pedig már nem más veszi át a volánt, mint Katherine Legge.
A Rick Ware Racinggel közösen nevezett gép anyagi hátterének zömét az E.L.F. Cosmetics biztosítja.
Ezzel ők lesznek a legelső szépségápolási márka az Indianapolis 500 történetében, amely főszponzorként jelenik meg egy autón.
Legge számára nem lesz ismeretlen közeg a DCR, lévén 2007-ben még a Champ Carban velük rótta a köröket teljes szezonban.
A brit hölgy kereken tíz év kihagyás után, tavaly tért vissza az IndyCarba. Az RLL Racing színeiben már a kvalifikáció első napján kivívta az Indy 500-on való indulás jogát, míg csapattársainak – Graham Rahalnak, Jack Harveynak és Christian Lundgaardnak – kivétel nélkül a Bump Dayen kellett megküzdenie a rajtrács utolsó soráért.
Teljesítményével ráadásul Legge rekordot is döntött.
Legjobb köre 231.596 mph (372.717 km/h) lett, míg négykörös kvalifikációs kísérletét 231.070 mph-s (371.871 km/h) átlaggal teljesítette, amivel átadta a múltnak Sarah Fisher huszonegy éves csúcsát.
Az ohiói versenyző 2002-ben, a Dreyer & Reinbold Racing színeiben 229.439 mph-val (369.246 km/h) repesztett körbe az IMS 2.5 mérföldes oválján, ami akkor a kilencedik rajthelyre volt elegendő.
A folytatás azonban már nem alakult ilyen jól számára.
Az utolsó előtti edzésen összeütközött a Dreyer & Reinbold Racing-es Stefan Wilsonnal, aminek következtében utóbbi honfitársa csigolyatörést szenvedett. Helyét végül az időmérőn elvérzett Rahal vehette át.
Legge a futamot végül a 33.-ként zárta, miután baleset miatt már a negyvenegyedik körben kiállni kényszerült.
Remélhetőleg szerint idén már több szerencsével fog járni.