„Jóvanazúgy”: Alig hajtottak pályára az autók, már szét is esett a vadonatúj aszfalt Sonomán
Huszonhárom év után kapott vadonatúj borítást a Sonoma Raceway.
A munkálatok tavaly decembertől idén februárig tartottak, aminek során lecsiszolták a régi felületet, kijavították a repedéseket, majd vadonatúj, hosszú élettartamú aszfalttal borították be a 2.52 mérföldes roadot.
A legfrissebb fejlemények szerint azonban a kivitelezés minden volt, csak épp sikeres nem.
A felújított vonalvezetést ezen a héten az SRO America alá tartozó szériák autói vették birtokukba egy kollektív teszt keretein belül.
A körözés második, csütörtöki napját azonban már teljes egészében törölni kellett, mivel az aszfalt a 4-es, 7-es, 9-es, 10-es és 11-es kanyarokban konkrétan megadta magát.
„A tegnapi [szerdai] teszt során az új burkolat szétesett a pálya néhány pontján” – tudatta hivatalos közleményében az SRO.
„Óvintézkedésként a létesítmény vezetése és a hivatalos tisztviselők közösen úgy döntöttek, törlik a program további részét, hogy elvégezhessék a szükséges javításokat.”
Az előttünk álló hétvégére kiírt Fanatec GT World Challenge America az első kiemelt eseménynek számít a felújítás óta. A rendkívüli helyzet miatt a péntekre tervezett edzések és a betétkategóriák időmérőinek jelentős részét átütemezték szombatra.
A vasárnapi menetrend jelen állás szerint változatlan.
A fiaskót Denny Hamlin sem tudta szó nélkül hagyni.
A háromszoros Daytona 500 győztes az X-en kerek perec kijelentette, hogy ez történik, ha alacsony költségvetésből végzik a felújítást. Jóslata szerint pedig a nemrég szintén új borítást kapott North Wilkesboro Speedway (NWB) is hasonló sorsa fog jutni.
A válasszal a többek közt az NWB-t és Sonomát is tulajdonló Speedway Motorsports (SM) vezérigazgatója, Marcus Smith nem is maradt adós:
„Ez egy nagyszerű poszt olyasvalakitől, aki nem rendelkezik az összes információval. Tudatlanság az egész világ előtt! Ezt a tweetet törölni fogom, ha Denny Hamlin küld nekem egy üzenetet, vagy közvetlenül felhív, hogy megkérdezze miért is történik ez.”
A Joe Gibbs Racing pilótája és a 23XI Racing társtulajdonosa erre így reagált:
„Nem kell törölnöd, láttuk már az eddigi felújításaidat.”
Smith ekkor személyeskedni kezdett:
„Igen, kockáztatunk, ami olykor működik, olykor pedig nem. Láttuk már a bajnoki címért tett próbálkozásaid is. Ha lesz rá lehetőség, akkor adhatnál nekem néhány tippet a golfozással kapcsolatban.”
Erre Hamlin:
„Itt van a tipped: Hagyd, hogy valaki más vezesse a vállalkozásodat, mielőtt még mindent elszúrsz, amit az apádtól [az SM alapítója, Bruton Smith – a szerk.] kaptál.”
A NASCAR Cup egyébiránt múlt héten szintén rendezett Sonomán egy abroncstesztet Ross Chastain (Chevrolet), Josh Berry (Ford) és Martin Truex Jr. (Toyota) részvételével. Az ő köreiket azonban még komolyabb probléma nélkül bírta az aszfalt.
A széria az NWB-re május 19-én fog ellátogatni a bajnokságon kívüli All-Star futam kedvéért, míg Sonomát június 9-én ejtik útba.
UPDATE: A fentebb idézett posztok törölve lettek.
„Folytatva az előző hozzászólásaim, nagyon büszke vagyok mindarra az elkötelezettségre és munkára, amit a kollégáink tesznek a NASCAR jobbátételéért” – indokolta Smith.
„Nem szabad hagynom, hogy a közösségi médiában lezajló beszélgetések személyeskedő hangnemet vegyenek fel, ezért töröltem a szóban forgó bejegyzéseim. Denny Hamlin egy szenvedélyes versenyző és tulajdonos, őszintén várom, hogy idén újra a bajnoki címért harcoljon. Mi továbbra is keményen dolgozunk a borítással kapcsolatos hibák kijavításán. Helyrehozzuk Sonomát. A 2024-ben mutatott pozitív tendenciát pedig tartsuk meg!”
Hamlin szintén visszatáncolt:
„Csatlakozom az előttem szólóhoz. Részemről mindenképpen vállalom a felelősséget. Ez a vita nyilvánvalóan személyesebbé vált, mint kellett volna.”
From Corey Lewis on insta… pic.twitter.com/V5Lm7detQE
— Colin Mullan (@CMullanRacing) April 4, 2024