NASCAR: Vitatott befutóban nyert a helyi hős Richmondon

NASCAR: Vitatott befutóban nyert a helyi hős Richmondon
credit: Jonathan Bachman/Getty Images





A NASCAR Cup Series idei szezonjában először dőlt el a végeredmény hosszabbításban.

A naptár hetedik fordulójának otthont adott Richmond Raceway egymérföldes oválján rendezett, villanyfényes futam 398. körében a negyedik helyért harcoló Bubba Wallace hátulról meglökte Kyle Larsont, aminek következtében a 2021-es bajnok kiforgott.


A sárga zászló rögtön lengett, megágyazva ezzel az overtime-befutónak.

A mindent eldöntő restartot megelőzően a Joe Gibbs Racing-es Martin Truex Jr. állt az élen, a kiállások után azonban Denny Hamlinnek sikerült közvetlenül előtte visszatérni a pályára.

Ennek köszönhetően a zöld jelzés pillanatában már utóbbi pilóta diktálhatta a tempót – talán túlságosan is nagy lelkesedéssel.

A felvételek alapján olybá tűnt ugyanis, hogy Hamlin konkrétan kiugrott a rajtnál.

Elégedetlenségének a végül negyedikként célba ért – és a magasan a legtöbb, 244 körön át vezető pozícióban haladt – Truex, valamint crew chiefje, James Small egyaránt hangot adott. A veterán versenyző még a leintés után adott interjúiban is kiemelte, hogy csapattársa a szabályban foglaltaknál hamarabb taposott a gázba.

A jelenet hatalmas vihart kavart a közösségi médiában, a NASCAR azonban a restart visszanézése után mindent rendben talált.

„Sajnos néhány alkalommal részünk volt már ilyesmiben itt Richmondon” – mondta Truex.

„Az élen vagyunk az egész futam alatt, aztán valami idióta, barom megmozdulás miatt jön a sárga zászló. [A Wallace-Larson] incidens tönkretette az éjszakánkat, noha a csapatom elképesztő munkát végzett.”

Truex a futam végén Larsonnal is agresszív, kerék a kerék elleni csatát vívott, a levezető körben pedig nemtetszésének hangot adva megütötte nem csak őt, de még Hamlin Toyotáját is.

„Nem igazán értékelem, ha a saját csapattársam így versenyez ellenem. Bárcsak adott volna nekünk egy esélyt, de sajnos így mennek a dolgok.”

A harmadik helyen leintett Larson értetlenségét fejezte ki Truex viselkedése kapcsán:

„Minden valószínűség szerint Martin a legnagyobb tiszteletben álló srác a garázsok területén. Ezért is voltam meglepve, amikor a kockás zászló után nekem jött. Remélem, hogy nem neheztel rám, mert nekem biztosan nincsenek vele problémáim. Ahogyan mondtam, rendkívül tisztelem őt.”



Hamlin idei második, teljes eddigi főkategóriás karrierjét tekintve pedig az ötvenharmadik győzelmét szerezte. A hazai pályájának számító Richmondon ráadásul immár ötödik alkalommal ünnepelhetett a victory lane-en.

„Igazi csapatgyőzelem” – nyilatkozta a 43 éves veterán, aki William Byron után az idény második, többszörös győztesévé vált.


„A trófea a pitgárda minden egyes tagját megilleti, elképesztő munkát végeztek!”

A második pozícióban Joey Logano ért célba, ezzel idei első top 5-ös eredményét produkálva.

A Team Penske sztárja mellett ebben az évben szintén először zárt a legjobb ötben Chase Elliott is a Hendrick Motorsports 9-es Chevyjével. Az ötödik pozíciót hozott georgiai versenyző ezt megelőzően utoljára tavaly augusztusban, a daytonai alapszakasz-finálén – tehát tizenhét fordulóval ezelőtt – mondhatta el ezt magáról, ahol a negyedikként intették le.

A Wallace-szal történt incidense ellenére Larsonnak sikerült „dobogós” helyen befejeznie a futamot.

A 23XI-ös végül csak a tizenharmadik lett, a kockás zászló után pedig személyesen kért bocsánatot kaliforniai kollégájától a baleset miatt:

„Nem volt szándékos, remélem tudod. Túlkormányzottá vált az autóm és korrigálás közben mentem neked. A karma egy kib*szott nagy ribanc és engem el is kapott. Nagyon sajnálom, bármi is vár rám [Larson részéről], tudni fogom és számítok rá.”

Az HMS-es erre leszögezte, hogy esze ágában sincs bosszút állni:

„Minden rendben van. A francba is, még jól is jöttem ki a dologból. Tényleg minden oké.”

Az első szakaszt Larson, a másodikat pedig Truex nyerte.

A Toyota Owners 400-on a NASCAR történelmet is írt, miután ez lett az első pontozásos oválfutam, amelyet az enyhe eső miatt a vizes pályára szánt abroncsokkal kezdtek meg.

A mezőny legközelebb áprilisi 7-én, a Martinsville Speedwayen csap össze, amely verseny ráadásul teljes egészében a Hendrick Motorsports körül fog forogni.


Erről bővebben ebben a cikkben olvashatsz:

>>>>>Rubinvörös autókkal támad a Hendrick Motorsports Martinsville-en, ahol minden csak róluk fog szólni