NASCAR: Vitatott befutóban nyert a helyi hős Richmondon
A NASCAR Cup Series idei szezonjában először dőlt el a végeredmény hosszabbításban.
A naptár hetedik fordulójának otthont adott Richmond Raceway egymérföldes oválján rendezett, villanyfényes futam 398. körében a negyedik helyért harcoló Bubba Wallace hátulról meglökte Kyle Larsont, aminek következtében a 2021-es bajnok kiforgott.
A sárga zászló rögtön lengett, megágyazva ezzel az overtime-befutónak.
A mindent eldöntő restartot megelőzően a Joe Gibbs Racing-es Martin Truex Jr. állt az élen, a kiállások után azonban Denny Hamlinnek sikerült közvetlenül előtte visszatérni a pályára.
Ennek köszönhetően a zöld jelzés pillanatában már utóbbi pilóta diktálhatta a tempót – talán túlságosan is nagy lelkesedéssel.
A felvételek alapján olybá tűnt ugyanis, hogy Hamlin konkrétan kiugrott a rajtnál.
Elégedetlenségének a végül negyedikként célba ért – és a magasan a legtöbb, 244 körön át vezető pozícióban haladt – Truex, valamint crew chiefje, James Small egyaránt hangot adott. A veterán versenyző még a leintés után adott interjúiban is kiemelte, hogy csapattársa a szabályban foglaltaknál hamarabb taposott a gázba.
A jelenet hatalmas vihart kavart a közösségi médiában, a NASCAR azonban a restart visszanézése után mindent rendben talált.
„Sajnos néhány alkalommal részünk volt már ilyesmiben itt Richmondon” – mondta Truex.
„Az élen vagyunk az egész futam alatt, aztán valami idióta, barom megmozdulás miatt jön a sárga zászló. [A Wallace-Larson] incidens tönkretette az éjszakánkat, noha a csapatom elképesztő munkát végzett.”
Truex a futam végén Larsonnal is agresszív, kerék a kerék elleni csatát vívott, a levezető körben pedig nemtetszésének hangot adva megütötte nem csak őt, de még Hamlin Toyotáját is.
„Nem igazán értékelem, ha a saját csapattársam így versenyez ellenem. Bárcsak adott volna nekünk egy esélyt, de sajnos így mennek a dolgok.”
A harmadik helyen leintett Larson értetlenségét fejezte ki Truex viselkedése kapcsán:
„Minden valószínűség szerint Martin a legnagyobb tiszteletben álló srác a garázsok területén. Ezért is voltam meglepve, amikor a kockás zászló után nekem jött. Remélem, hogy nem neheztel rám, mert nekem biztosan nincsenek vele problémáim. Ahogyan mondtam, rendkívül tisztelem őt.”
You be the judge:
— NASCAR on TSN (@NASCARonTSN) April 1, 2024
Do you think @dennyhamlin jumped the final restart?#NASCAR #ToyotaOwners400 pic.twitter.com/0R75gJbOfI
Hamlin idei második, teljes eddigi főkategóriás karrierjét tekintve pedig az ötvenharmadik győzelmét szerezte. A hazai pályájának számító Richmondon ráadásul immár ötödik alkalommal ünnepelhetett a victory lane-en.
„Igazi csapatgyőzelem” – nyilatkozta a 43 éves veterán, aki William Byron után az idény második, többszörös győztesévé vált.
„A trófea a pitgárda minden egyes tagját megilleti, elképesztő munkát végeztek!”
A második pozícióban Joey Logano ért célba, ezzel idei első top 5-ös eredményét produkálva.
A Team Penske sztárja mellett ebben az évben szintén először zárt a legjobb ötben Chase Elliott is a Hendrick Motorsports 9-es Chevyjével. Az ötödik pozíciót hozott georgiai versenyző ezt megelőzően utoljára tavaly augusztusban, a daytonai alapszakasz-finálén – tehát tizenhét fordulóval ezelőtt – mondhatta el ezt magáról, ahol a negyedikként intették le.
A Wallace-szal történt incidense ellenére Larsonnak sikerült „dobogós” helyen befejeznie a futamot.
A 23XI-ös végül csak a tizenharmadik lett, a kockás zászló után pedig személyesen kért bocsánatot kaliforniai kollégájától a baleset miatt:
„Nem volt szándékos, remélem tudod. Túlkormányzottá vált az autóm és korrigálás közben mentem neked. A karma egy kib*szott nagy ribanc és engem el is kapott. Nagyon sajnálom, bármi is vár rám [Larson részéről], tudni fogom és számítok rá.”
Az HMS-es erre leszögezte, hogy esze ágában sincs bosszút állni:
„Minden rendben van. A francba is, még jól is jöttem ki a dologból. Tényleg minden oké.”
Az első szakaszt Larson, a másodikat pedig Truex nyerte.
A Toyota Owners 400-on a NASCAR történelmet is írt, miután ez lett az első pontozásos oválfutam, amelyet az enyhe eső miatt a vizes pályára szánt abroncsokkal kezdtek meg.
A mezőny legközelebb áprilisi 7-én, a Martinsville Speedwayen csap össze, amely verseny ráadásul teljes egészében a Hendrick Motorsports körül fog forogni.
Erről bővebben ebben a cikkben olvashatsz:
>>>>>Rubinvörös autókkal támad a Hendrick Motorsports Martinsville-en, ahol minden csak róluk fog szólni