Chase Elliott elárulta, hogy mi a szenvedésének pontos oka

Chase Elliott elárulta, hogy mi a szenvedésének pontos oka
credit: Chris Graythen/Getty Images





Chase Elliott népes rajongótábora abban bízott, hogy az idei szezon lesz kedvencük nagy visszatérésének éve.

A 2020-as NASCAR Cup-bajnok tavaly karrierje során először maradt le a főkategória rájátszásáról, amiben nagy szerepet játszott, hogy sérülés miatt hat, eltiltás okán pedig újabb egy futamot kényszerült csak nézőként követni.


A kritikusok már ekkor is fejcsóválva konstatálták a partvonalon töltött versenyek általi magyarázatot, rámutatva Kyle Busch 2015-ös évére. Az akkoriban még a Joe Gibbs Racinget szolgált pilóta az Xfinity daytonai idénynyitóján szenvedett kettős lábtörést, így számára csak a tizenkettedik fordulót képező Coca-Cola 600-on kezdődött meg a Cup szezonja.

Ennek ellenére már a visszatérését követő ötödik futamon győzelmet szerzett, majd a rájátszás kezdete előtt még további három alkalommal ünnepelhetett a victory lane-en, végül pedig a bajnoki címet is megkaparintotta.

Elliottnak azonban nem sikerült egyszer sem nyernie, az eddigi legutolsó sikeréért pedig egészen a 2022-es, őszi talladegai fordulóig kell visszautazni az időben.

Győzelem nélküli szériája immár – nem beleszámítva a kihagyott versenyeket – kereken 40 futamot számlál.

Legutóbbi top 5-jét a 2023-as, daytonai alapszakasz-finálén produkálta – 16 futammal ezelőtt.

Idei statisztikái eddig finoman szólva sem meggyőzőek.

Az eddigi hat viadal során csak egyetlen top 10-es befutója van a bristoli nyolcadik helye képében. Bár az összetettben jelenleg a kilenceddikként jegyzik, de ebben a pozícióban nagy szerepet játszik a Daytona 500 kvalifikációs duel-futamán szerzett második helye, valamint az első négy fordulón hozott szakaszpontjai.

A legutóbbi két versenyen – Bristolon és a COTA-n – viszon már a szakaszok végén sem tudott szert tenni egyetlen egységre sem.

Ezzel szemben két csapattársa, Kyle Larson és William Byron győzelmeik révén már biztos playoff-résztvevőnek számít, míg az Elliotthoz hasonlóan szintén sérülések miatt több futamról távolmaradt Alex Bowman is három top 5-tel büszkélkedhet, ebből kettőt az utóbbi két fordulón produkált.

Élen töltött körök terén a georgiai sztár mindössze 18-at tudhat a neve mellett, ebből 13-at a Daytona 500-on hozott.

Elliottot ráadásul előszeretettel nevezik a Cup road-királyának, lévén eddig hét alkalommal tudott győzni ilyen pályatípuson, amivel csúcstartó a mai mezőnyben, míg az örökranglistán a harmadikként jegyzik Jeff Gordon (9) és Tony Stewart (7) mögött.

A jobbkanyarokat is tartalmazó vonalvezetéseken azonban utoljára 2021-ben, a COTA-n tudott diadalmaskodni.

Az austini létesítményben múlt vasárnap rendezett EchoPark GP harmadik szakaszában sikerült feljönnie egészen az ötödik helyig, de egy Kyle Busch-sal vívott csata hevében megcsúszott és az ütközés elkerülése érdekében muszáj volt levágnia a kanyart.

Ezt a NASCAR áthajtásos büntetéssel díjazta. Ennek letöltése után visszajött egészen tizenegyediknek, egy újabb vezetői hiba következtében azonban kiforgott és végül csak a tizenhatodikként ért célba.

Vesszőfutását sokan a két évvel ezelőtt debütált Next Gennel magyarázták, amit egy tavalyi, a BVM Sportsnak adott interjújában ő maga kvázi meg is erősített:

„Valóban nyertem már ilyen pályákon és néhány évvel ezelőtt volt egy nagyon jó sorozatunk. Innentől mindenki csak azt terjesztette rólam, hogy mennyire jó road-versenyző is vagyok. Én viszont folyton próbáltam rámutatni arra, hogy szó sincs erről.


A helyzet az, hogy a régi autóval nagyon jól kidolgozott csomagunk volt ezekre a pályákra, ennyi. Erre azonban senki sem figyelt, most pedig tévesen mindenki azt hiszi, hogy milyen nagyszerű pilóta is vagyok roadokon.”

Az új versenygép kapcsán viszont ott van egy lényeges, vitathatatlan tény: Elliott még 2022-ben, négy győzelemmel megszerezte az alapszakasz bajnoki címét, majd a playoffban behúzta – az eddigi utolsó győzelmének is számító – talladegai YellaWood 500-at.

Ekkor azonban megkezdődött a lejtmenet.

A sikertelenségi sorozat pontos okáról a minap a 28 éves sztár minden eddiginél őszintébben nyilatkozott Dale Earnhardt Jr. podcastjének, a Dale Jr. Downloadnak vendégeként.

„2022 végén kezdődtek a problémák. A Next Gen a szezon elején mutatkozott be, mi pedig nagyon jó startot vettünk. Ha csak a statisztikák győzelmekre vonatkozó oszlopát nézed, akkor joggal hiheted azt, hogy rendkívüli évünk volt. Erre annyit mondok, hogy csak a szezon első fele alakult jól. Akkor még megtehettem azt, hogy úgy vezessem az autót, ahogyan a régit.

Az idény vége felé közeledve viszont a többiek egyre jobban és jobban kitapasztalták a Next Gen sajátosságait és szó szerint elhúztak mellettem, miközben én megrekedtem.

A tavalyi szezon utolsó heteiben próbáltam kilépni a komfortzónámból, alkalmazkodni és közben minél jobban megérteni az autót. Az idei év pedig már arról szól, hogy teljes mértékben próbálok változtatni a stílusomon és új megközelítést alkalmazni a pályán. Óriási kihívás, de élvezem.”


KAPCSOLÓDÓ:

>>>>>A NASCAR legnépszerűbb pilótáját továbbra sem érdekli a Netflix-sorozat