A NASCAR elveheti az IndyCartól az USA legikonikusabb utcai versenyét?
A Grand Prix of Long Beach már negyven éve az amerikai open-wheel szakág egyik koronaékszereként van számon tartva.
Az utcai pályák Indianapolis 500-ának is nevezett verseny 1984-ben, a Forma-1 távozását követően került be a CART naptárába és egyike volt azon fordulóknak, amelyek a 2008-as egyesülés (pontosabban a Champ Car IndyCar általi bekebelezése) után is maradt az immár egységes menetrendben.
A széria sorsa az elmúlt évek során többször is kérdésessé vált, miután számos olyan pletyka látott napvilágot, hogy az F1 szeretne visszatérni a városba.
Ezen híresztelések azonban nem materializálódtak és olybá’ tűnt, hogy az IndyCar még nagyon hosszú ideig, biztosan marad a GP of LB főattrakciója.
Két évvel ezelőtt viszont egy szomorú esemény újra kérdőjelessé tette a Penske Entertainment által tulajdonolt bajnokság jövőjét az ideiglenes kaliforniai vonalvezetésen.
2022 januárjában elhunyt az esemény társtulajdonosa, Kevin Kalkhoven, akinek 50%-os részesedése ezzel eladóvá is vált.
Már ekkor felröppent a potenciális vevők listáján a NASCAR neve, konkrétumok híján azonban a sztori gyorsan elhalt.
Egészen mostanáig.
A RACER legfrissebb információi szerint az amerikai stock-car szervezet valóban komolyan érdeklődik a tulajdonrész felvásárlása iránt. A szaklap megkeresésére azonban kitérő választ adtak.
„A dél-kaliforniai piac rendkívül fontos számunkra” – mondta a NASCAR versenyekért és stratégiáért felelős alelnöke, Ben Kennedy.
„Több különböző lehetőséget is vizsgálunk ezen a területen. Nem akarok egy konkrét, dél-kaliforniai versenypályát sem megnevezni, annyit viszont elárulok, hogy ha rajtunk múlna, akkor minden évben rendeznénk itt egy futamot.”
A GP of LB-t irányító Grand Prix Association of Long Beach elnöke, Jim Michaelian is szűkszavúan reagált:
„Nem vagyok abban a helyzetben, hogy bármit is mondjak az adásvétellel kapcsolatban. Engem nem értesítettek arról, hogy bárki is megszerezte volna a szóban forgó tulajdonrészt. Ez csak a Kevin Kalkhoven hagyatékát kezelőkre és az esetleges vevőre tartozik.”
Egy biztos: nem zörög a haraszt, ha a szél nem fújja.
A NASCAR fenyegetésének komolyságát jól jelzi, hogy a RACER forrásai szerint a Penske Entertainment igyekszik blokkolni Jim France-ék törekvéseit és ajánlatot kívánnak tenni Kalkhoven részének megvásárlására.
Ezt az információt a PE nem kívánta kommentálni.