Előfutamok, 12 autós főverseny és rekord pénzdíj – Megérkezett az IndyCar exkluzív luxushétvégéjének formátuma!
Március 24-én kapja meg a zöld zászlót az IndyCar egymillió dolláros, bajnokságon kívüli kihívása.
A kaliforniai Coachella Valleyben lévő The Thermal Club privát pályájára kiírt versenyen pontokat nem osztanak ugyan, pénzdíjak terén viszont annál bőkezűbb lesz a széria
Ezen forduló ráadásul történelmi jelentőséggel is bír, hiszen most először fogja a mezőny megméretni magát egy exkluzív country clubban.
A 3,067 mérföld hosszú, 17 kanyarból álló vonalvezetést – amelynek tervezésében maga Roger Penske is közreműködött – eredetileg a kőgazdag klubtagok saját szórakoztatására építették ki, ahol felhőtlenül száguldozhatnak luxusgépeikkel, majd utána elsétálhatnak a minden földi jóval felszerelt villáikba.
Ha valaki ide szeretne költözni, akkor első körben ki kell fizetnie a 175 000 dolláros belépési díjat, majd 4-5 millió dollár értékben vásárolni egy telket, amelyen vállalják, hogy öt éven belül felépítik a saját ingatlanjukat.
Az elmúlt években viszont már a versenyzés világa is kezdte felfedezni magának és egyre gyakrabban járnak ide tesztelni különböző sportautó-gárdák.
A Thermal – amely először tavaly fogadta az IndyCart a szezon előtti kollektív teszt keretein belül – státusztából adódóan valódi klubrendezvény is lesz.
A tagokat a versenyt megelőző csütörtökön rendezendő nyitónapon beosztják a 27 pilóta mögé, innentől fogva pedig exkluzív bejárást kapnak a hozzájuk tartozó csapatokhoz, beleértve a megbeszéléseken való részvételt is.
Az IndyCar most hivatalosan ismertette a rendhagyó viadal formátumát.
Mindenekelőtt viszont tegyünk meg egy kört a pályán Pato O’Warddal:
DÍJAZÁS:
Összesen 1,756 millió dollár – Az IndyCar történetének legmagasabb, Indianapolis 500-on kívüli pénzdíj-kerete
Ebből a győztes markát 500 000 dollár üti, a második helyezettét 350 000, a harmadikét pedig 250 000.
A negyedik pozíció 100 000 dollárt ér, az ötödik 50 000-et, míg a hatodiktól lefelé mindenki egységesen 23 000 dollárral fog távozni.
Az eredeti terv szerint a klubtagok ugyanannyi pénzzel gazdagodtak volna, mint a hozzájuk tartozó csapatok, de ezt végül elvetették.
TESZTEK:
Pénteken (március 22.) és szombaton (március 23.) többórás teszten vehetnek részt az IndyCar alakulatai a Thermalon.
KVALIFIKÁCIÓ:
A szombati – magyar idő szerint már vasárnap 00:00-kor kezdődő – időmérő során a mezőnyt a két nappal korábban tartott sorsolás alapján két csoportra bontják, amelyek egyaránt kapnak 12-12 percet a gyors köreik megtételére.
Érdekesség, hogy az IndyCar történetében először már a kvalifikáción használható lesz a push-to-pass.
HEAT-FUTAMOK:
A 2013-as, Iowa Speedwayen rendezett forduló óta első alkalommal dől el a főverseny rajtrácsa előfutamok alapján.
A Thermalon két heatet bonyoltanak le (magyar idő szerint március 24-én, 18:30-as kezdettel), amelyek 10 körösek, vagy maximum 20 percesek lesznek. Az időkorlátra azért van szükség, mert a távba nem számítanak bele a teljes pályás sárga zászlók.
A csapatoknak lehetőségük van pitkiállásra, de csakis indokolt, „vészhelyzeti” probléma esetén. Minden más esetben azonnali kizárást von maga után.
Push-to-pass terén a pilóták összesen 40 másodpercből gazdálkodhatnak.
AZ 1 MILLIÓ DOLLÁROS KIHÍVÁS:
Mindkét előfutamból az első hat helyezett vívja ki a jogot a főversenyen való részvételre.
A 12 autót számláló mezőnyre összesen 20 zöld alatti kör vár, féltávnál beiktatva egy 10 perces szünetet, amely alatt a csapatok tankolhatnak és a szabályok szerint meghatározott módosításokat eszközölhetnek az autókon.
A sárga alatt megtett körök ezúttal sem képezik a versenytáv részét.
Az előfutamokkal ellentétben azonban itt már nem lesz időkorlát.
A zöld zászló szintén vasárnap, a heatek befejezése után leng.