NASCAR: A Next Gen-éra legnagyobb verését mérte a mezőnyre Bell Phoenixen

NASCAR: A Next Gen-éra legnagyobb verését mérte a mezőnyre Christopher Bell Phoenixen
credit: Chris Graythen/Getty Images





Karrierje hetedik futamgyőzelmét ünnepelhette a NASCAR Cupban Christopher Bell, ráadásul a hetedik különböző pályán.

A Joe Gibbs Racing versenyzője a daytonai road, a New Hampshire Motor Speedway, a charlotte-i roval, Martinsville, Bristol szép emlékű dirtje és Homestead után most a Phoenix Raceway victory lane-jén is magasba emelhette a legjobbnak járó trófeát.


A playoff-helyet is érő diadal azonban nem jött egyszerűen.

Bell a kvalifikáción csak a 13. helyet tudta elcsípni, a második szakaszt viszont már elsőként zárta.

Az ezt követő sárga zászlós periódus alatt megejtett kiállása azonban meglehetősen hosszúra nyúlt a jobb-hátsó kerék anyacsavarjának problémái miatt és mire végre vissza tudták küldeni a pályára már a hátsó traktusban találta magát.

A 29 éves pilótának újra át kellett hámoznia magát a mezőnyön, a 271. körben pedig már az élen tudhatta magát.

A kockás zászló pillanatában 5.465 másodpercet vert a másodikként leintett, RFK Racing-es Chris Buescherre.

Ezzel a Next Gen-éra legnagyobb különbségű befutóját produkálta a 2022-es, New Hampshire-i forduló óta, amelyet szintén ő nyert meg 5.439 mp-et adva a mögötte befutott Chase Elliottnak.

„Nem sűrűn kap az ember olyan autót, mint én most” – nyilatkozta Bell a futamot követően.

„Elképesztően büszke vagyok, hogy a 20-as Toyotát vezethetem. Úgy érzem, képesek vagyunk arra, hogy még nagyon sok versenyen így szerepeljünk.”

A harmadik pozícióban egy újabb JGR-es zárt Ty Gibbs személyében, de top 5-tel távozott még Arizonából az RFKR másik pilótája – egyben társtulajdonosa -, Brad Keselowski és a Team Penske-s Ryan Blaney is.

A vadonatúj rövid oválos csomaggal lebonyolított Shriners Children’s 500-on összesen tíz alkalommal változott az élen álló személye hat pilóta között.

Gyártók terén a futam a Toyota dominanciáját hozta, hiszen a 312 körből 298-at az ő autóik töltötték az élen. Ebből a legtöbb, szám szerint 68-68 Tyler Reddick és Denny Hamlin nevéhez fűződött.

A maradék 14-et egy fordos hozta össze a Front Row Motorsportsnak vezető Todd Gilliland személyében.

A verseny nem nélkülözte a baleseteket sem.

A pace cart már a 7. körben be kellett küldeni, miután az újonc Derek Kraus megforgása magával rántotta a rajtrács mindkét Austinját, vagyis Dillont és Cindricet is. Utóbbi penske-s 2-es számú Fordja ráadásul olyannyira megsérült, hogy rögtön fel kellett adnia a küzdelmet.

Szintén idő előtt kiállni kényszerült Joey Logano is, akit egy John Hunter Nemechekkel való ütközés rakott falba. Ezzel a kétszeres bajnok már az idei harmadik futamát fejezte be a 28., vagy annál rosszabb helyen.

A mostani karambol továbbá véget vetett LaJoie zsinórban 44 futamon át tartott, kiesés nélküli sorozatának is.

A nap Denny Hamlin számára sem alakult jól.

A JGR veteránja a pole-ból rajtolva – mint fentebb említésre került – 68 körön át birtokolta a vezető pozíciót. A harmadik szakaszban azonban szertefoszlottak a győzelmi esélyei, miután egy Reddickkel folytatott csata hevében hibázott és kicsúszott.

Ennek hála végül be kellett érnie a 11. hellyel.

Végül egy érdekesség: 2007 óta most először fordult elő Phoenixen, hogy a 4-es autó nem jutott be a legjobb tíz közé.

Az ezzel a számmal jelölt Ford csak a huszonhatodik lett Josh Berry kezei alatt.