Az Andretti-bravúr, ami máig egyedülálló az IndyCarban

Az Andretti-bravúr, ami máig egyedülálló az IndyCarban
credit: IndyCar/archive

Az Andretti-bravúr, ami máig egyedülálló az IndyCarban




2005. április 3-án az IRL IndyCar Series számára addig teljesen ismeretlen vizekre evezett.

A bajnokság fennállása során ugyanis ekkor először rendeztek versenyt nem ovális alakú pályán, méghozzá St. Petersburg utcáinak képében.

A floridai Honda Grand Prix of St. Petersburg a szezon harmadik állomását képezte, amelynek pole-ból az Andretti Green Racing (vagyis a mai Andretti Autosport) 7-es számú Dallara-Hondáját vezető Bryan Herta indulhatott.

A leintés követően viszont az AGR-nek ennél is sokkal nagyobb oka lett az örömre, lévén a csapat kvartettje látta meg a kockás zászlót az első négy pozícióban.

A győzelmet Dan Wheldon húzta be, aki ezzel elmondhatta magáról, hogy ő lett a széria első, nem oválos győztese.

A második és harmadik pozíciót Tony Kanaan, valamint Dario Franchitti húzta be, míg Herta negyedikként ért célba.

Ezzel a csapat egy máig érvényben lévő rekordot produkált, lévén sem előtte, sem pedig azóta nem sikerült egyetlen gárdának sem kisajátítania a top 4-et.

A tizenhét fordulós szezon egyébként még további két, jobbkanyarokkal is rendelkező vonalvezetést tartalmazott az Infineon Raceway és Watkins Glen révén.

Utóbbi verseny arról is nevezetes, hogy Wheldon itt biztosította be a bajnoki címét.

Az akkor 27 éves brit az ötödik helyen zárt, ami elegendő lett ahhoz, hogy elhódítsa karrierje első – és sajnos utolsó – titulusát.

Wheldon az idény során hat győzelmet aratott az Andretti Green Racing #26 Dallara-Hondájával, beleértve az Indianapolis 500-at.