Bevált a fenyegetés: Megváltoztatták a jogsértő Forma-1-es reklámot

Bevált a fenyegetés: Módosították a jogsértő Forma-1-es reklámot
credit: Mark Thompson/Getty Images





Óriási felháborodást keltett az IndyCart és az Indianapolis Motor Speedwayt tulajdonló Penske Entertainmentnél (PE) az amerikai ESPN legújabb promóciós kisfilmje.

A tévécsatorna egy látványos reklámmal harangozta be a kezdődő Forma-1-es szezont, amelyben a világbajnoki sorozatot a motorsport legnagyobb látványosságának nevezték.


A gond az, hogy a „Versenyzés legnagyobb látványossága” szlogent már három évtizede levédette az IndyCart és az IMS-t akkoriban birtokló Hulman & Co., aminek értelmében még csak módosított változatban sem használhatják fel mások a jogutód PE engedélye nélkül.

Nem ez volt ráadásul az első eset, hogy az F1 lekoppintotta az amerikai széria védjegyeit.

A májusi Miami Nagydíj előtt LL Cool J az alábbi szavakkal konferálta fel a versenyzőket:

„Ez a motorsport legnagyobb látványossága. Ez a Forma-1!”

Néhány hónappal később pedig úgy hirdették a Las Vegas-i futamot, mint „a bolygó legnagyobb autóverseny-látványossága”, ezzel párhuzamosan pedig úgy hivatkoztak a helyszínre, hogy: „a sport és szórakoztatás világfővárosa”. Utóbbi kifejezés a „A versenyzés világfővárosa” formájában szintén a PE védjegyének számít.

Roger Penske vállalata erre reagálva fel is vette a kapcsolatot a Liberty Mediával, amely elismerte a hibát és ígéretet tett arra, hogy többé nem fogják használni a kérdéses szlogeneket.

Jött azonban most az ESPN reklámja, aminek láttán már teljesen besokallt a PE és már azt sem zárták ki, hogy bíróság elé viszik az ügyet.

Nos, a fenyegetés bevált és a tévécsatorna módosította az ominózus promóciós film szövegét, egyúttal pedig kiadott egy nyúlfarknyi közleményt:

„Felülvizsgáltuk a reklámot és elnézést kérünk a nem szándékosan elkövetett hibáért.”

Kíváncsian várjuk, hogy a védjegy-balhé végére ezzel pont kerül-e, vagy a későbbiekben tovább húzgálják az IndyCar bajszát.