Úgy megbüntették az SHR-t, hogy Gragson mínuszba került összetettben (+ a NASCAR újra lesújtott Loganóra, egy csapatfőnököt pedig eltiltottak)

A kedd az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően egyenlő a büntetések napjával a NASCAR-ban.
Nem volt ez másként ezen a héten sem, miután a szervezet hivatalosan ismertette az atlantai fordulón történt szabálysértésekért járó szankciók sorát.
A Cup Seriest tekintve két esetben sújtott le a bírák keze.
A Stewart-Haas Racing 10-es (Noah Gragson) és 41-es (Ryan Preece) Fordjának tetején hosszanti irányban futó, aerodinamikai elemként funkcionáló alumínium síneket már az Ambetter 300 kvalifikációja előtt lefoglalták csalás gyanúja miatt.
Az ominózus elemeket a NASCAR észak-karolinai kutatási és fejlesztési központjában alaposan kivizsgálták, aminek eredménye megerősítette, hogy valóban nem feleltek meg az előírásoknak.
Ennek következtében mindkét autótól elvettek 35 pontot a csapatok bajnokságában, valamint ugyanennyi egységtől fosztották meg a pilótákat is egyéniben.
A levonásnak hála Preece jelenleg nullán áll összetettben, Gragson pontszáma pedig konkrétan mínusz 6.
A csapat az utóbbi években nem szűkölködött a büntetések cunamijában. Csak 2022-től számolva már öt komoly retorzió van a nevük mellett, amelyek során nem kevesebb, mint 595 ponttal rövidítették meg őket a versenyzők/autók összetettjében, pénzbírság terén pedig 475.000 dollárnál járnak.
Ebben a cikkben bővebben részleteztük az eddigi problémás eseteiket.
A kétszeres bajnok Joey Logano sem úszta meg újabb szankciók nélkül.
A Team Penske sztárja a rajtrács második helyére kvalifikálta magát, a futam előtt azonban hirtelen a mezőny végére sorolták és még áthajtásos büntetést is kiróttak rá.
A döntés oka az volt, hogy kiderült, a versenyző kesztyűjének ujjai közé úszóhártyaszerűen hevedereket tettek.
A gyors körök során a pilóták gyakran a kezükkel próbálják blokkolni az ablakhálón keresztül az autó belsejét érő, ezáltal a sebességre is negatív hatással lévő légáramlatokat. Az extra betét révén még nagyobb területet tudnak letakarni, így előnybe kerülnek a többiekkel szemben, akik a szabályoknak megfelelő kesztyűt viselik.
A versenyek során a pilóták csak olyan felszerelést viselhetnek, ami megfelel a szigorú előírásoknak és a hivatalosan jóváhagyásra került. A Logano kesztyűjén végrehajtott változtatás pedig nyilvánvalóan nem került az ellenőrök szemei elé, így komoly biztonsági kockázatnak is számított.
A NASCAR emiatt a szankciók sorát még utólag megfejelte egy 10.000 dolláros pénzbírsággal is.
Ennek ellenére olcsón megúszták, hiszen a napvilágra került felvételek tanúsága szerint Logano már a Daytona 500 kvalifikációján is szabálytalan kesztyűvel szerezte meg a pole-t.
Az Xfinity Seriesben két büntetést szabtak ki, ebből a legsúlyosabbat az SS-Green Light Racingnek vezető JJ Yeley crew chiefjére, Jason Millerre mérték.
A veterán szakember a leintés után, a pitlane-en nagy erővel az autójának lökte Kyle Weathermant és csak a helyszínen lévőkön múlt, hogy nem lett komolyabb bunyó.
A vita okát a futam 59. körében történt incidens váltotta ki, amikor DGM Racing pilótája kiforgatta Yeley 14-es Chevyjét.
A viselkedési előírások megsértése miatt Millert két futamról eltiltották.
A Joe Gibbs Racing 19-es, Ryan Truex által vezetett Toyotájának csapatfőnökét, Seth Chavkát pedig 5000 dollár megfizetésére kötelezték, mivel az autó egyik anyacsavarja nem megfelelően volt rögzítve.
