Az IndyCar beperelheti a Forma-1-et

Az IndyCar beperelheti a Forma-1-et
credit: Alex Bierens de Haan/Getty Images





Az IndyCar őrjöng és erre minden oka megvan.

A Forma-1 ugyanis alig egy év leforgása alatt már harmadszor használta fel saját maga promóciójára az Indianapolis 500 védjegyoltalom alá vett szlogenjeit.

Az amerikai open-wheel csúcskategóriáját tulajdonló Penske Entertainment (PE) először tavasszal kapta fel a fejét, miután az F1 úgy hirdette a Las Vegas-i futamát, mint „a bolygó legnagyobb autóverseny-látványossága”, ezzel párhuzamosan pedig úgy hivatkoztak a helyszínre, hogy: „a sport és szórakoztatás világfővárosa”.


A PE rögtön nemtetszését fejezte ki, mivel a „Versenyzés legnagyobb látványossága” és az Indianapolis Motor Speedwayre vonatkozó „A versenyzés világfővárosa” kifejezések már közel 30 éve levédésre kerültek.

Ebből adódóan az F1-nek abszolút nincs joga használni őket, még enyhén módosított változatban sem.

Penske-ék panasza ide-oda, a világbajnoki sorozat továbbra sem állt le.

A májusi Miami Nagydíj előtt LL Cool J az alábbi szavakkal konferálta fel a versenyzőket:

„Ez a motorsport legnagyobb látványossága. Ez a Forma-1!”

Az IMS ekkor felvette a kapcsolatot a Libertyvel, amely elismerte a hibát és ígéretet tett arra, hogy többé nem fogják használni a kérdéses szlogeneket.

Mostanra viszont kiderült, hogy ezek csak üres szavak voltak.

A futamokat az USA-ban közvetítő ESPN a minap közzétett egy promóciós kisfilmet, amiben a Forma-1-et újra a motorsport legnagyobb látványosságaként jellemezték.

Az IMS és a Penske Entertainment pedig úgy döntött, most már felveszik a kesztyűt és nem zárják ki a jogi lépések lehetőségét sem.

Az ikonikus pálya elnöke, Doug Boles az Indy Starnak leszögezte, hogy ez a legutóbbi húzás végképp meghaladta a tűréshatárukat és felszólító levelet küldenek a Libertynek, valamint összes partnerüknek a jogsértés miatt.

„Tudomásunk van arról, hogy a védjegyünket egy televíziós reklámszpotban használják. Készek vagyunk minden lehetséges intézkedést megtenni a márkánk szellemi tulajdonának védelme érdekében. Továbbra is kiábrándítónak tartjuk, hogy mások képtelenek megteremteni a saját márkaidentitásukat anélkül, hogy a miénket megsértenék.”

Nem az F1 az egyetlen, amely az utóbbi időben húzogatta az IndyCar bajszát.

A Daytona 500 alatt a NASCAR Threads-profiljára kikerült egy videó a „versenyzés legnagyobb látványossága” kísérőszöveggel.

A poszt azonban villámgyorsan törlésre került még azt megelőzően, hogy a Penske Entertainment szóvá tehette volna.

Boles szerint azonban ebben az esetben nem állt fenn a szándékosság ténye, sokkal inkább csak egy, a szervezett közösségi oldalain dolgozó gyakornok tévedéséről lehet szó.