Fittipaldi sporttörténeti jelentőségű szponzorszerződéssel vág neki az Indy 500-nak

Fittipaldi sporttörténeti jelentőségű szponzorszerződéssel vág neki az Indy 500-nak
credit: RLL Racing





Úgy fest, az IndyCar idei szezonjának slágere a piros, a sárga és a fekete kombinációja lesz.

Ezeket a színeket viseli magát a kétszeres, egyben regnáló bajnok Alex Palou (Chip Ganassi Racing) DHL #10 Dallara-Chevyje, ahogyan az AJ Foyt Racingnek vezető Sting Ray Robb 41-es számú autója is a világ vezető keresztény oldalának, a Pray.com-nak támogatását élvezve.

A sort most az RLL Racing gyarapítja tovább.

A csapat hivatalosan bemutatta Pietro Fittipaldi versenygépének Indianapolis 500-on, majd az azt követő Detroit Grand Prix-n viselendő munkaruháját.

A 30-assal jelölt Dallara-Honda anyagi hátterét ezen a két fordulón az USA legnagyobb eladásszámmal rendelkező energiaitala, a 5-Hour Energy biztosítja.

A márka idén lett a csapat partnere, a legendás verseny pedig sporttörténeti jelentőséggel is bír, lévén ezt megelőzően még sosem vállaltak főszponzorációt az open-wheel szakágban.

„Lenyűgözött bennünket az RLL felkészültsége és profizmusa, így szerettük volna kiterjeszteni a kapcsolatunkat az eredetileg vállalt társszponzori megállapodáson túlra is” – mondta a 5-hour Energyt gyártó Living Essentials operatív igazgatója, Jeff Sigouin.

„Ezért lettünk az év leghosszabb és legnagyobb futamának, az Indy 500-nak, valamint az otthonunknak számító Detroit versenyének elsődleges támogatói. A győzelemhez mindkét fordulón koncentrációra, energiára és kitartásra van szükség, ami pont a mi asztalunk.”

Fittipaldi pályafutás első teljes IndyCar-szezonjára készülhet, az Indy 500-on viszont már második alkalommal kap lehetőséget.

A 27 éves versenyző 2018-ban mutatkozott be a szériában még a Dale Coyne Racing jóvoltából. A tervek szerint az azévi Indy 500-on is indult volna, a WEC spái versenyén elszenvedett kettős lábtörése azonban megakadályozta ebben.

A mezőnybe három évvel később tért vissza a DCR és a Rick Ware Racing által közösen indított 51-es Dallara-Honda volánja mögött.

Az épített és utcai pályákon akkoriban Romain Grosjean által vezetett autót Pietro három oválon terelgethette.

A programnak köszönhetően ráadásul végre megejthette debütálását az Indy 500-on is, amit a tizennegyedik helyről indulva végül a huszonötödikként zárt.