A NASCAR vizsgálatot indít a Daytona 500-on látott üzemanyag-spórolás miatt
A hétfői Daytona 500 során mindössze öt alkalommal villant fel a ‘caution’ jelzés. Ennyire kevés megszakításra a legendás versenyen utoljára két évtizeddel ezelőtt volt példa.
Idén ráadásul a sárga zászlós periódusokba beleszámítottak a szakaszok közti, előzetesen kiírt szünetek is.
A táv túlnyomó részét uralt, lényegében eseménytelen körözés oka az agresszív üzemanyag-spórolás volt. A játszma a rajt előtt megkezdődött, lévén a csapatok már a felvezető körökön figyelmeztették a pilótákat, hogy ügyeljenek a fogyasztásra.
A verseny első etapjában arra is akadt példa, hogy az élen álló pilóta közel négy teljes másodperccel lassabb tempót diktált, mint a szakasz végét megelőző hajrában.
Ez a „gazdaságos” stratégia egyre inkább megfigyelhető az elmúlt évek superspeedway-futamain.
A mögöttes ok pedig prózai: minél több üzemanyagot tud egy autó megtakarítani, annál kevesebb időt kell tankolásra szánni, így képes lehet már a pitben pozíciót nyerni.
A spórolós technika azonban nem nyerte el sem a rajongók, sem pedig a mezőny tagjainak tetszését.
„A rádión megmondtam Chrisnek [Gabehart, a crew chiefje – a szerk), hogy ez így szar” – mondta Denny Hamlin podcastje, az Actions Detrimental legutóbbi adásában.
„Én versenyezni, harcolni akarok. Bevágni középre, kihasználni a pálya felső és alsó részét is, de nem tehettem meg, mert a mezőny teljesen összetömörült. Mindenki csak azzal volt elfoglalva, hogy megpróbáljon üzemanyagot spórolni.”
A látottak kapcsán a NASCAR versenyzésért felelős alelnöke, Elton Sawyer a SiriusXM Radio vendégeként elárulta, hogy vizsgálatot fognak indítani az ügyben.
„Végső soron mi azt szeretnénk, hogy a zöld zászló belengetésétől kezdve olyan keményen versenyezzenek a leintésig, amennyire csak tudnak. Közben pesze ott van némi taktikázás is, de mi [szervezetileg] mindenképpen mélyebben tanulmányozni fogjuk ezt a helyzetet és a stratégiát, ami vele jár.”