Hill megint meghódította Daytonát, Natalie Decker pedig az első nő lett 11 év után, aki Xfinity-futamon az élre állt

Hill megint meghódította Daytonát, Natalie Decker pedig az első nő lett 11 év után, aki Xfinity-futamon az élre állt
credit: RCR, DGM Racing





Az időjárás szeszélye miatt az eredetileg szombat délutáni időpont helyett csak vasárnap éjjel, közvetlenül a Daytona 500 után tudták lebonyolítani a NASCAR Xfinity Series United Rentals 300-át.

A szintén a 2.5 mérföldes, floridai oválra kiírt futam végén Austin Hill örülhetett a legjobban.


A Richard Childress Racing versenyzője 2022 és 2023 után zsinórban harmadszor húzta be a nemzeti másodosztály szezonnyitóját, a sikerhez vezető útja viszont minden volt, csak könnyű nem.

A táv során túl kellett lendülnie egy büntetésen, amit a pitben való sebességtúllépés, majd veszélyes kiengedés miatt róttak ki rá, kapott defektet, továbbá még az autója is megsérült.

A nehézségek ellenére visszaverekedte magát az élmezőnybe, a leintés pillanatában pedig 0.591 másodpercet vert korábbi csapattársára, az immár a Joe Gibbs Racinget szolgáló Sheldon Creedre.

Ezzel Hill hetedik Xfinity-diadalát ünnepelhette, egyúttal pedig megváltotta jegyét a rájátszásba.

A képzeletbeli dobogó legalsó fokát a saját csapata színeiben versenyző Jordan Anderson hódította el, de top 5-tel zárt még Parker Retzlaff és Chandler Smith is.

Nem mindenki távozott viszont jó szájízzel Daytonáról.

A szériában első teljes szezonját megkezdő Hailie Deegan napja már a 22. körben véget ért, miután részesévé vált a többek közt Daniel Suarezt és Sam Mayert is magával rántó balesetnek. Az incidens során a legnagyobb ütést utóbbi pilóta kapta, de szerencsére haja szála sem görbült.

Az élete első Xfinity-bevetését teljesített Shane van Gisbergen az ötödik helyre kvalifikálta magát, de – akárcsak a pénteki ARCA-futamán – újfent kénytelen lett megtapasztalni a superspeedway-versenyzés „szépségeit”.

A Kaulig Racing 97-es Chevyjét terelgető új-zélandi több incidensbe is belekeveredett, autója pedig nem úszta meg sérülések nélkül és két alkalommal is körhátrányba került. Ennek ellenére végül sikerült a több, mint remek 12. pozícióban célba érnie.

A futam legnagyobb meglepetését azonban kétségkívül Natalie Decker szolgáltatta.

A wisconsini versenyző – akinek legjobb eredménye a szériában egy 25. pozíció még 2021-ből – kapcsán sokan már az időmérő előtt biztosra vették, hogy képtelen lesz bejutni a rajtrácsra. A DGM Racingtől lehetőséget kapott hölgy azonban sikerrel vette az akadályt, magán a futamon pedig a nagyszerű stratégiának is köszönhetően 7 kör erejéig az élre állt.

Őt megelőzően csak két női pilóta tudott vezető pozícióba kerülni az Xfinityben. Patty Moise 1987-ben és 1995-ben összesen 22 körön át birtokolta az első helyet, míg Danica Patrick 2010-2013 között 64 kört tett meg a mezőny legelején.

Decker végül a 18.-ként látta meg a kockás zászlót.

A 26 éves wisconsini egyébiránt nagyon szereti ezt a pályát, elég csak arra gondolni, hogy a NASCAR Truck Seriesben ő tartja a legmagasabb, női versenyző által elért eredményt a 2020-as 5. helye által.

A mezőnyben öt olyan pilóta is akadt, akik a rajtot megelőző órákban még a Daytona 500-on rótták a köröket.


Közülük kettő – John Hunter Nemechek és AJ Allmendinger – mindkét futamot körhátrány nélkül teljesítette, így elmondhatták magukról, hogy egy Daytona 800-on vannak túl.

Az Xfinityben legmagasabban, egészen pontosan az 6.-ként Riley Herbst végzett a Stewart–Haas Racing 98-as Fordjával. A Cup koronaékszerén viszont be kellett érnie a 24.-kel, egy kör mínuszban.

Anthony Alfredo két kör lemaradásban zárt, a már említett Suarez pedig be sem tudta fejezni.


A Daytona 500-ról bővebben itt olvashatsz:

>>>>>Daytona 500-győzelemmel ünnepelte NASCAR-debütálása 40. évfordulóját a Hendrick Motorsports