Semmibe sem nézi csapattársait a daytonai győztes, SVG mindent IS megtapasztalt első superspeedway-futamán és máris megszületett az év idézete

Semmibe sem nézi csapattársait a daytonai győztes, SVG mindent IS megtapasztalt első superspeedway-futamán és máris megszületett az év idézete

Semmibe sem nézi csapattársait a daytonai győztes, SVG mindent IS megtapasztalt első superspeedway-futamán és máris megszületett az év idézete




A hírek szerint nem kevesebb, mint 100.000 dollárt fizettek a CCM Racing tulajdonos-versenyzőjének, Eric Caudellnek azért, hogy visszalépjen az ARCA Menards Series szezonnyitójától. Ezzel ugyanis bejutott a mezőnybe a kvalifikáción elhasalt Shane van Gisbergen.

A sztorit a versenyre szintén nevezett Cody Dennison szellőztette meg azt is tudni vélve, hogy az összeget készpénzben fizették ki. Arról viszont nem ejtett szót, hogy a Trackhouse Racing társtulajdonosa, Justin Marks, vagy maga a Chevrolet állt-e a dolog mögött.


Az új-zélandi számára a NASCAR írta elő a futamon való indulást egyfajta alkalmassági vizsgaként az idei főállásának számító Xfinity Seriesben való superspeedway-debütálása előtt.

SVG pedig már rögtön az elején meg is tapasztalta ezen versenyzési forma nem éppen kedves oldalát, miután rögtön a 3. körben belekeveredett egy tömegkarambolba.

A láncreakciót a Venturini Motorsports részidős pilótája, Gus Dean indította el, miután nekiment tulajdon csapattársának, Toni Breidingernek.

A balesetbe SVG-vel és a Tonihoz hasonlóan szintén a Venturnit szolgáló Kris Wright-tal együtt még további tíz pilóta keveredett bele.

Az orvosi központban tett látogatását követően a negyedik helyről rajtolt Breidinger egyáltalán nem fogta vissza magát:

„Próbálok kedves lenni, mivel az 55-ös [Dean] a csapattársam, de ez az egész nagyon kiábrándító. Csak a verseny korai szakaszában jártunk, teljesen szükségtelen volt a manővere. Bár egy ilyen megmozdulás a hajrában sem állta volna meg a helyét. Gus egyáltalán nem tiszteli a csapattársait, ahogyan a pályán lévő többi embert sem, akik nagyon keményen dolgoztak azért, hogy itt lehessenek. Ezt Gus nem értheti, mert neki az apja csak kiállít egy csekket. Szerintem ezért nem ismeri még hírből sem a tiszteletet.

Elvileg neki van itt a legnagyobb tapasztalata, őt tartják a csapat veteránjának. Fogalmam sincs viszont, hogy mit csinált, nagyon hülye manőver volt. Lesz még néhány közös versenyünk, de az biztos, hogy én már nem fogok neki segíteni. Továbbra is tisztelem őt a pályán, mert egy csapatnak vezetünk, de ennyi. Nagyon, nagyon frusztráló.”



A kaliforniai hölgy már nem tudta folytatni a futamot, SVG autóját azonban sikerült újra bevethető állapotba hozni és 25 kör lemaradásban ugyan, de vissza tudott térni a mezőnybe.

Tizennyolc körrel a vége előtt újabb rázós tapasztalatot szerzett a superspeedwayek kegyetlenül csodás világából, miután részesévé vált a végül piros zászlót előidéző Scott Milton és a pole-os Willie Mullins hatalmas csattanásának. A két pilóta szerencsére sértetlenül megúszta a balesetet, a háromszoros Supercars-bajnok pedig megforgott ugyan, de sikerült elkerülnie a kontaktot.


Nem ért jó véget az első nagy oválos stock-car futamát teljesített Marco Andretti napja sem.

A Cook Racing Technologiesnek vezető amerikai három körrel az eredeti versenytáv teljesítése előtt, a nyolcadik helyen haladva létesített közeli kapcsolatot a fallal, aminek hatására az alatta dolgozó 17-es Chevy ki is gyulladt. A pilótának haja szála sem görbült, a folytatásról viszont le kellett mondania.



A verseny – a NASCAR Truck Serieshez hasonlóan – overtime-ban ért véget egy tömegbalesettel.

Az incidens pillanatában a Breidinger által élesen kritizált Dean állt az élen, így a szabályok értelmében őt is hirdették ki győztesnek, ezzel megszerezve a Venturini fennállásának 100. diadalát.

A mögötte bekövetkezett big one legnagyobb ütését a szintén venturinis Jake Finch kapta, akit a restart pillanatában szándékosan felfelé tolt, kitessékelve az útból.

Dean később maga árulta el, hogy a gárda külön megkérte arra, vigyázzanak egymásra a csapattársával, de ő erre nem volt hajlandó az utolsó körben.

A mezőnyben a legtöbb, szám szerint 66 körön át az élen haladt pilóta ekkor még meg tudta fogni a járművét, a kockás zászló előtt azonban már nem volt ilyen mázlista és először a falnak csapódott, majd a levegőbe emelkedett.

Ennek köszönhetően csak a tizenegyedik. pozícióban rangsorolták, de legalább sértetlenül megúszta, a későbbi interjúja során pedig nemes egyszerűséggel önzőnek nevezte a jó öreg Deant.

Másodikként Thomas Annunziata zárt, míg a képzeletbeli dobogó legalsó fokát Greg Van Alst kaparintotta meg. SVG végül a huszonkilencedik lett.

Az utolsó balesetbe belekeveredett Andy Jankowiak pedig nem sokkal a káosz előtt elsütötte azt a mondatot, amit már most, februárban az év idézetének választottunk:

„Nem veszem le a lábam a gázról addig, amíg meg nem látom Istent, vagy a kockás zászlót.”