Daytona 500: Véget ért a Chevy sikerszériája – Logano behúzta a pole-t és Penske-történelmet írt!

Daytona 500: Véget ért a Chevy sikerszériája – Logano behúzta a pole-t és Penske-történelmet írt!
credit: Sean Gardner/Getty Images

Daytona 500: Véget ért a Chevy sikerszériája – Logano behúzta a pole-t és Penske-történelmet írt!




Tizenkét év után először született Ford-pole a Daytona 500-on.

2012-ben a Roush Fenway Racingnek vezető Carl Edwards lett a kvalifikáció legjobbja, míg idén már Joey Logano arcára ülhetett ki az univerzum legszélesebb mosolya.


A 33 éves pilóta ráadásul csapattörténelmet is írt, lévén most először hódította el a legendás viadal rajtrácsának első helyét egy Penske-autó.

Ezzel tovább folytatódott a Kapitány hihetetlen sikerszériája.

A Team Penske csak az elmúlt egy év során már megvédte a Cup bajnoki címét, behúzta az Indy 500-at és a Coca-Cola 600-at, megnyerte a Battle on the Brickset, idén januárban a daytonai 24 óráson sem talált legyőzőre, most pedig fennállása során először a Daytona 500 pole-ját is kipipálhatta.

Logano az időmérő második, top 10-es szakaszában 181.947 mph-s átlagsebességgel teljesítette gyors körét, időben kifejezve 0.071 másodpercet verve másodikként zárt márkatársára, a Front Row Motorsportsot szolgáló Michael McDowellre.

A két pilóta továbbá pontot tett a Hendrick Motorsports zsinórban majdnem egy évtizeden át tartott uralmának végére is.

Ezelőtt utoljára 2014-ben fordult elő, hogy a D500 rajtrácsának első sorában egyetlen HMS-autó sem szerepelt. Ebből ráadásul nyolcszor egyenesen pole-ban landoltak Rick Hendrick legénységének tagjai.

Idén viszont a legjobb eredményük már „csak” a harmadik hely lett Kyle Larson révén, míg Chase Elliott az ötödik, William Byron pedig a hatodik időt produkálta.

A gárda negyedik tagja, a favoritnak tartott Alex Bowman napja finoman szólva is el lett szúrva.

Az arizonai versenyző neve mellett három D500-rajtelsőség szerepel, emellett ő tartja az abszolút rekordot is a zsinórban hat első soros indulása által.

Most azonban még csak a legjobb tíz közé sem tudta beverekedni magát a 48-as Chevyvel és végül csak az eredménylista tizenhetedik pozíciójában zárt.



A Chevrolet esetében pedig egy még régebbre gyökerező sikeres éra ért véget, hiszen az ezt megelőző utolsó, nem a csokornyakkendős márka által hozott pole-ért egészen Edwards fentebb említett, 2012-es köréig kell visszautazni az időben.

A szabályok értelmében Logano és McDowell már fix pontnak számít a rajtfelállást tekintve, míg a mögöttük végzők sorrendjét a magyar idő szerint péntek hajnali duel-futamok döntik el.


A két, egyenként 150 mérföldes összecsapás beosztását az egykörös időmérő páros, valamint páratlan helyezéseit figyelembe véve határozták meg.

Ezeken Loganónak és McDowellnek is részt kell vennie, a végeredmény azonban már semmit sem fog változtatni a most megszerzett startpozícióikon. Kivéve persze, ha összetörik az autójukat és a tartalékba kényszerülnek, mert akkor a mezőny végéről kell megkezdeniük az 500-at.

Itt a legnagyobb nyomás a még pengeélen táncoló, charter nélküli – tehát garantált indulási joggal sem rendelkező – csapatokra nehezedik.

Ebben az évben összesen hat ilyen autó vágott neki a Daytona 500-nak.

Közülük az a kettő, amelyek az egykörös időmérőn a leggyorsabbnak bizonyult már kvalifikálta is magát a 40 fős mezőnybe.

Idén ezt a fegyvertényt a Beard Motorsports-cal nevezett Anthony Alfredo, valamint az RFK Racing 60-as Fordját vezető David Ragan hajtotta végre.

A Toyota-rajongók pedig csak abban reménykedhetnek, hogy kedvenc márkájuk versenybeállításai köszönőviszonyban sincsenek az időmérőssel.

A márka charteres gépei közül a legmagasabban Erik Jones (Legacy Motor Club) végzett a huszonkettedik időt autózva, míg Martin Truex Jr. a huszonhatodik, Bubba Wallace a huszonnyolcadik, Ty Gibbs a huszonkilencedik, Christopher Bell a harminckettedik, Denny Hamlin a harmincnegyedik, Tyler Reddick a harminchatodik, John Hunter Nemechek pedig a harminckilencedik lett.

A legnagyobb teher viszont a részidősként nevezett Jimmie Johnsonra nehezedik, aki a harmincötödik helyig jutott és az egyetlen reménye a mezőnybe jutásra a magyar idő szerint péntek hajnalban rendezendő duel.

Az időmérő legpechesebb emberének minden kétséget kizáróan Kaz Grala számít, aki műszaki hiba miatt egyetlen mért kört sem tudott megtenni, így ő is csak a kvalifikációs futamban bízhat.


A duelek rajtfelállásai: