Denny Hamlin már megint legyőzte a kedvenc versenyződet – Ezúttal az eső elől fejvesztve menekülő NASCAR Clashen
![Denny Hamlin már megint legyőzte a kedvenc versenyződet – Ezúttal az eső elől fejvesztve menekülő NASCAR Clashen Denny Hamlin már megint legyőzte a kedvenc versenyződet – Ezúttal az eső elől fejvesztve menekülő NASCAR Clashen](https://m.blog.hu/us/usaracing/image/cl_1_1.jpg)
Magyar idő szerint vasárnap hajnalban hivatalosan elrajtolt a NASCAR 2024-es éve, a mezőny legnagyobb ellenfele viszont az időjárás volt.
Az LA Coliseum ideiglenes, negyedmérföldes ováljára kiírt Busch Light Clash programja szombat délután konkrétan a feje tetejére állt köszönhetően a Los Angelest fenyegető, potenciálisan életveszélyes méreteket öltő esőzésnek.
Emiatt a NASCAR-nak nem maradt más választása, mint egy teljes nappal előre hozni a bajnokságon kívüli versenyt, ezzel párhuzamosan pedig en bloc törölni a rajongók által várva várt kvalifikációs előfutamokat.
A kényszermegoldás miatt a rajtrácsot az edzésen futott gyors körök alapján határozták meg, míg az utolsó, 23. startpozíciót az az autó kapta, amely a top 22-n kívüliek között a legmagasabban zárta a 2023-as szezont.
Ironikus módon nem más kényszerült elkapni ezt a mentőövet, mint a regnáló bajnok Ryan Blaney, aki a gyakorláson csak a 26. helyig jutott.
Nem sikerült viszont kivívnia a Clashen való részvétel jogát többek közt Christopher Bellnek, Austin Cindricnek, Chris Bueschernek, Carson Hocevarnak és Daniel Suareznek sem. Utóbbi számára némi vigaszt nyújthatott, hogy az éjjel lebonyolított NASCAR Mexico Series futamát viszont meg tudta nyerni.
A hosszabbítás miatt – a sárga alatt megtettek beszámítása nélkül – 151 körösre nyúlt verseny végén a pole-ból indult Denny Hamlin örülhetett a legjobban.
A Joe Gibbs Racing veteránja a 141. körben vette át a vezetést csapattársától, Ty Gibbstől és a mögötte zajló adok-kapokra, majd a hosszabbítás utáni restartra fittyet hányva magabiztosan húzta be karrierje negyedik Clash-diadalát.
A sikert követően Hamlin újra elsütötte a tavaly szállóigévé vált mondatát és közölte az őt pfújoló szurkolókkal:
„Ugye tudjátok, hogy már megint legyőztem a kedvenc versenyzőtöket?”
A 43 éves pilóta teljesítménye ráadásul abból a szempontból csak még jelentősebb, hogy a holtszezonban megoperált jobb válla továbbra is messze van a 100%-os állapottól.
Smoke 'em pic.twitter.com/TiEDKnJhiT
— FOX: NASCAR (@NASCARONFOX) February 4, 2024
Másodikként Kyle Buscht érte a kockás zászló, míg a dobogó legalsó fokára a kvalifikációs fiaskón gyorsan túllendült Blaney állhatott fel.
Top 5-ös eredménnyel távozott még a Coliseumból Joey Logano és Kyle Larson is.
Akadt azonban néhány pilóta, akik örömittasan boxoltak a levegőbe annak tudatában, hogy a Clashen nem osztanak pontokat.
Közéjük tartozott a tizennegyedik helyről indult Chase Elliott, akinek napjára a 77. körben került ki a pont egy falazás és a felfüggesztés javíthatatlan széttörése miatt.
Szintén idő előtt búcsúzott a Rick Ware Racing színeiben első Cup-bevetését teljesített Justin Haley motorhiba okán, míg Michael McDowell futama több kontaktot követően végül 10 körrel a vége előtt ért véget a falban.
A legtöbb – szám szerint 84 – kört élen töltött Gibbs nevéhez fűződött a fentebb említett overtime, miután egy Larsonnal való ütközés után kiforgott.
A tavalyi évvel ellentétben – amikor tizenhat alkalommal volt szükség pace carra – most csak hétszer kellett beküldeni megszakítani a versenyt (beleértve a félidős szünetet). Ennek révén a komplett távot mindössze 1 óra 8 perc 46 másodperc alatt letudták a csapatok.
A Cup mezőnye legközelebb február 15-én, a Daytona International Speedwayen hajt pályára, ahol megkezdődik a 62. Daytona 500 hivatalos programsorozata.
Erről bővebben itt olvashatsz:
>>>>>Megérkezett a daytonai szezonnyitó teljes időterve
UPDATE:
![](https://m.blog.hu/us/usaracing/image/res_15.png)
![](https://www.usaracing.hu/wp-content/uploads/2023/04/cropped-usaracing.png)