Mario Andretti teljesen összetört a Forma-1 döntése után

Mario Andretti teljesen összetört a Forma-1 döntése után
credit: Penske Entertainment/Chris Owens





Szerda délután vált hivatalossá, hogy a Forma-1 nem hagyta jóvá az Andretti Global jelentkezését.

Döntésüket azzal indokolták, hogy csak abban az esetben növelné a világbajnoki sorozat értékét egy újabb csapat, ha az dobogós helyekért és győzelmekért harcolna. Márpedig az AG esetében ezt nem tartják reális elvárásnak.

Az Andretti eredeti tervei szerint 2025-ben szállt volna be az F1-be. A debütáló évüket arra akarták használni, hogy megvessék lábukat a szériában, a következő, vadiúj szabályrendszerrel elrajtoló szezonnak pedig már tapasztaltabban vághassanak neki a lehető legjobb eredményt megcélozva.

A Forma-1 azonban hallani sem akart erről, amit elképesztően ledegradáló módon próbáltak magyarázni.

Indoklásuk szerint egy új belépő gárdának két év alatt két teljesen különböző autóval kellene előrukkolni. Az, hogy az Andretti ezt mégis meg akarta lépni arra enged következtetni számukra, hogy:


*** dobpergés ***


NEM FOGTÁK FEL A RÁJUK VÁRÓ KIHÍVÁS MÉRTÉKÉT.

Azt az Andrettit minősítették így le, amely fennállása során IndyCar bajnoki címeket és Indy 500-akat nyert, továbbá győzelmeket aratott az Extreme E-ben, a Formula E-ben és a rallycrossban is, nem beszélve az open-wheel nevelőszériákról.

A csapat ráadásul elképesztően komoly projektet dolgozott ki az F1 meghódítására milliárdos költségvetéssel, befektetőkkel, tapasztalt szakemberekkel, szélcsatornás tesztre kész autóval és a Cadillac képében egy igazi, amerikai partnerrel.

Az FIA meg is adta nekik a zöld jelzést a csatlakozásra, de ezt a dokumentumot maximum bekeretezve tehették fel a falra, mert az utolsó szót a Forma-1 mondta ki.

Az amerikai kézben lévő, már három USA-béli futammal bíró és odaát elképesztően nagy marketingkampányt folytató Forma-1, amelynek a jelek szerint csak egy dolog nem kell:

Egy komoly amerikai csapat, amit egy világviszonylatban ismert és elismert család vezet.

„Jófejkedve” azért hagytak nekik egy kiskaput, mondván 2028-ban még lehet esélyük a rajtrácsra kerülésre, ha akkor már valóban a General Motors által épített erőforrást használják.

Nem meglepő módon az F1 gőgös, csak a pénz által vezérelt magatartása láttán Mario Andretti összetört:

„Le vagyok sújtva” – írta elkeseredetten az X-en.

„Mást nem mondok, mivel nem találok rá más szót. Csak azt, hogy le vagyok sújtva.”

Az élő legenda reakciója nem hat a meglepetés erejével, lévén már 2022 nyarán úgy nyilatkozott, hogy karrierje mélypontja lenne, ha az F1 nemet mondana a nevezésükre.

„Amennyire csak lehet [az F1-es csapatok] megnehezítik a dogunkat” – nyilatkozta akkoriban Mario a The Race-nek.

„Nem tudom elhinni, hogy ennyire bonyolult ez a folyamat. Rá kell jönniük, milyen komolyak, eltökéltek vagyunk. Hosszú távon kötelezzük el magunkat a befektetéseink által. Ez az, amit csinálunk és szeretünk. Egész eddigi profi karrierünk során ezzel foglalkoztunk, hol van akkor a probléma? Ott akarunk lenni a rajtrácson.

Nem igazán tiszta, hol is van a tényleges ellenállás. Én azt mondanám, hogy a csapatok és a Liberty-oldal a igazi gond. A motorsportban eltöltött életem legnagyobb csalódása lenne, ha kizárnának bennünket valamiből, amit szeretünk, amit már eddig is csináltunk és amiért élünk. Ha elutasítanak, akkor az karrierem legrosszabb pillanata lesz.”

Nos, az F1 most meglépte.

Marióhoz hasonlóan pedig mi sem találunk rá szavakat.

Legfőképpen szalonképeseket nem.


KAPCSOLÓDÓ: Közleményt adott ki az Andretti Cadillac