NASCAR: Az igazságosság jegyében változtatnak a Cup időmérőjén

NASCAR: Az igazságosság jegyében változtatnak az időmérő szabályain
credit: Sean Gardner/Getty Images





A 2024-es szezonban némiképp módosul a NASCAR Cup Series időmérőinek szabályrendszere.

A futamok többségén – kivéve a superspeedwayeket – idén is két csoportra osztják a mezőny autóit, amelyekből egyaránt a leggyorsabb 5-5 jut tovább a top 10 rajtpozíciót véglegesen eldöntő második szakaszba.

A csavar azonban most jön.

A tizenegyedik helytől lefelé eddig úgy állapították meg a mezőny sorrendjét, hogy összefésülték a csoportküzdelmek során hozott időket a legjobbtól a legrosszabbig.

Idén viszont már külön veszik a Group A és B eredményét. Az új regula szerint az első határozza meg a verseny rajtrácsának külső, míg a második a belső sor felállását.

Ettől a változástól a NASCAR egyenlőbb feltételeket remél. Az elmúlt években sokan igazságtalannak minősítették az időmérőket, mondván a változó pályaviszonyok miatt az egyik csoport gyakran hátrányba került a másikkal szemben.

A superspeedwayek esetében továbbra sem rendeznek csoportköröket. Ezeken a pályákon minden autó egyetlen kört tehet meg, majd a legjobb tíz harcba száll a pole-ért.

Az egyedüli fehér holló a sajátos kvalifikációval rendelkező Daytona 500.

A pontozásos idényt elindító, ikonikus viadal előtt a mezőny tagjainak először egykörös időmérőn kell részt venni, amelynek két leggyorsabbja automatikusan bebiztosítja magának a rajtrács első sorát.

Emellett a charter nélküli, tehát fix indulási joggal nem rendelkező autók közül a két leggyorsabb rögtön kvalifikálja magát a D500-ra.

A végleges rajtrács a harmadik helytől lefelé már a két, egyenként 150 mérföldes duel-futam alapján dől el.