NASCAR: Az igazságosság jegyében változtatnak a Cup időmérőjén
A 2024-es szezonban némiképp módosul a NASCAR Cup Series időmérőinek szabályrendszere.
A futamok többségén – kivéve a superspeedwayeket – idén is két csoportra osztják a mezőny autóit, amelyekből egyaránt a leggyorsabb 5-5 jut tovább a top 10 rajtpozíciót véglegesen eldöntő második szakaszba.
A csavar azonban most jön.
A tizenegyedik helytől lefelé eddig úgy állapították meg a mezőny sorrendjét, hogy összefésülték a csoportküzdelmek során hozott időket a legjobbtól a legrosszabbig.
Idén viszont már külön veszik a Group A és B eredményét. Az új regula szerint az első határozza meg a verseny rajtrácsának külső, míg a második a belső sor felállását.
Ettől a változástól a NASCAR egyenlőbb feltételeket remél. Az elmúlt években sokan igazságtalannak minősítették az időmérőket, mondván a változó pályaviszonyok miatt az egyik csoport gyakran hátrányba került a másikkal szemben.
A superspeedwayek esetében továbbra sem rendeznek csoportköröket. Ezeken a pályákon minden autó egyetlen kört tehet meg, majd a legjobb tíz harcba száll a pole-ért.
Az egyedüli fehér holló a sajátos kvalifikációval rendelkező Daytona 500.
A pontozásos idényt elindító, ikonikus viadal előtt a mezőny tagjainak először egykörös időmérőn kell részt venni, amelynek két leggyorsabbja automatikusan bebiztosítja magának a rajtrács első sorát.
Emellett a charter nélküli, tehát fix indulási joggal nem rendelkező autók közül a két leggyorsabb rögtön kvalifikálja magát a D500-ra.
A végleges rajtrács a harmadik helytől lefelé már a két, egyenként 150 mérföldes duel-futam alapján dől el.