Kyle Larson kedvéért szabályt módosít a NASCAR

Kyle Larson kedvéért szabályt módosít a NASCAR
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski

Kyle Larson kedvéért szabályt módosít a NASCAR




Május 28-án vadonatúj fejezetet íródhat az autósport történelemkönyvében.

Kyle Larson személyében tíz év után először fogja egy pilóta megkísérelni a nagy duplázást, vagyis teljesíteni az Indianapolis 500-at, majd a NASCAR Cup néhány órával ezután kezdődő Coca-Cola 600-át is a Charlotte Motor Speedwayen.

Eddig összesen öten vágtak neki a kihívásnak Davy Jones, John Andretti, Robby Gordon, Tony Stewart és Kurt Busch személyében.

Közülük egyedül csak Stewartnak sikerült lefutni a komplett 1100 mérföldes távot, miután 2001-ben a Chip Ganassi Racing színeiben hatodikként zárta az Indy 500-at, majd harmadikként intették le a CC600-on a Joe Gibbs Racing autójával.

Larson célja persze nem más, mint hogy ő legyen az első, akinek sikerül mindkét futamot a victory lane-en zárni. A NASCAR pedig minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy a lehető legkönnyebb dolga legyen.

A szabályok értelmében valamennyi versenyzőnek kötelezően részt kell vennie a futamok előtti eligazításon, ellenkező esetben a rajtrács végére száműzetik.

Így járt az eddigi utolsó duplázó, Kurt Busch is 2014-ben. A kvalifikáción a huszonnyolcadik startpozíciót megszerzett pilóta az Indy 500 leintése után nem ért oda időben a mítingre, így azonnal a mezőny hátuljára zavarták.

Az 500-nak a McLaren, a 600-nak pedig természetesen a Hendrick Motorsports-cal nekiiramodó Larsonnak azonban ettől nem kell tartania.

A NASCAR megerősítette, hogy az ő esetében már eltekintenek a szóban forgó regulától és távolmaradása esetén is megtarthatja az időmérőn elért helyét.

A szervezet azzal indokolta a döntést, hogy az eligazítás egyrészt az utóbbi időszakban már inkább csak formalitás, másrészt pedig egy évtizeddel ezelőtt még nem volt akkora hatása a rajtpozíciónak a versenyre, mint most.

A jelenlegi, „feldarabolt” rendszer 2017 óta van érvényben, aminek értelmében minden szakasz után pontokat osztanak. A naptár leghosszabb futamának is számító CC600-on ráadásul a többi fordulóval ellentétben nem három, hanem négy stage vár a mezőnyre.