Palou már öreg ahhoz, hogy egy Forma-1-es pilóta sérülésére várjon

Palou már öreg ahhoz, hogy egy Forma-1-es pilóta sérülésére várjon
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski

Palou már öreg ahhoz, hogy egy Forma-1-es pilóta sérülésére várjon




Bár még mindig Damoklész kardjaként lóg Alex Palou feje felett a McLaren bő 23 millió dolláros követelése, a spanyol versenyző azonban nem hagyja, hogy ez a csekélység elvonja a figyelmét céljairól.

Jelenleg lázasan készül a január 27-én rajtoló Daytona 24-re, amelynek a Chip Ganassi Racing 01-es Cadillacjével vág neki Renger van der Zande, Sébastien Bourdais, valamint indycaros csapattársa, Scott Dixon oldalán.

A december végén édesapává vált pilóta eltökélt szándéka továbbá, hogy az amerikai open-wheel csúcsán megvédje címét, ezzel pedig harmadszor is elfoglalhassa a trónt.

Sikerei ellenére azonban Palou-ról az emberek többségének a szerződésekhez való, sajátos viszonya jut először eszébe.

2022-ben Ganassival vívott jogi csatát, miután annak ellenére írt alá a McLarenhez, hogy a következő idényre még a CGR-nek volt rá opciós joga.

Ez az ügy végül pozitívan zárult. Alex maradt addigi munkaadójánál, a wokingiak pedig kinevezték Forma-1-es tartalékosnak. A tervek szerint 2024-ben viszont már az IndyCarban is átöltözött volna papaya-színekbe, de – aláírt szerződése ellenére – újra meggondolta magát és közölte Zak Brownnal, hogy inkább mégis marad a CGR kötelékében.

Ez a pálfordulás vezetett végül a fentebb említett, csillagászati összeget felvonultató, jelenleg is folyamatban lévő perhez.

Erről részletesebben ebben a cikkben írtunk:

>>>>>Káosz a köbön: Exkluzív részletek a McLaren és Palou piszkos jogi csatájából


Palou a két évvel ezelőtti jogi csatározás után már újra jól érzi magát Ganassinál, akinek eddigi IC-karrierje során kilenc győzelmet és két bajnoki címet szállított.

Sőt, állítása szerint soha nem volt ennyire boldog a csapatnál.

„Ez a dráma közelebb hozott bennünket” – nyilatkozta az Associated Pressnek.

„Hogy miért? Nem tudom. Olyan ez, mint amikor szakítasz a barátnőddel, majd újra összejössz vele. Akkor már sokkal jobban megértitek egymást és a korábbi problémákat. Hirtelenjében egy jobb kapcsolat válik belőle. Annyi bajnoki címért és Indy 500 győzelemért akarunk harcolni, amennyiért csak lehet.”

A McLarennel viszont már borítékolhatóan nem lesz soha lányregénybe illő, mesebeli a viszonya.

A Brownékkal kötött kontrakusából történt, múlt augusztusi botrányos – és jogszerűtlen – kihátrálását Palou főként azzal indokolta, hogy rájött, semmi esélye egy versenyzői ülésre az F1-ben. Úgy érezte, az éles debütálás csak a gárdával kapcsolatban álló, jelenlegi pilóták balszerencséje révén valósulhatott volna meg. Ezt pedig ő semmiképpen sem akarta.

A helyét végül a tartalékosi poszton a wokingiakat az IndyCarban már 2020 óta szolgáló Pato O’Ward kapta meg.

„Túl öreg vagyok már ahhoz, hogy arra várjak, hátha valaki megsérül és így kapjak lehetőséget [az F1-ben]” – mondta ennek kapcsán Palou, majd csípősen hozzátette:

Pato megvárhatja, amíg valakinek baja esik.”