Be akarják tiltatni az autósportot Laguna Secán, mert a helyiek rájöttek, hogy az egy versenypálya

A helyiek beperelték Laguna Secát, mondván hangos és nem környezetbarát
credit: Penske Entertainment/Chris Jones





1957. novemberi megnyitása óta a Laguna Seca Raceway megszámlálhatatlan versenynek és sporttörténeti pillanatnak adott már otthont.

A helyieknek azonban hirtelenjében elegük lett és közös összefogással pert indítottak a létesítményt tulajdonló kaliforniai Monterey megye ellen, mondván túlságosan nagy a hangzavar, a folyamatos programok miatt nehézkessé vált a közlekedés, ráadásul a pálya még környezetszennyező is.

Joggal merülhet fel a kérdés, hogy miért csak most kezdte szúrni a szemüket – és fülüket – mindez?

Nos, az önmagát Highway 68 Coalition névre keresztelt csoportosulás szerint a pályán zajló események száma az utóbbi három évben drasztikusan megnőtt.

Az SF Gate birtokába került bírósági dokumentumok szerint a lakosok elfogadhatatlannak tartják, hogy Laguna Secán már az év 340 napján körözhetnek az autók, köszönhetően a privát pályabérlés lehetőségének is.

„A létesítmény szinte minden nap használatban van” – mondta a hőzöngőket képviselő egyik ügyvéd, Richard Rosenthal.

„Ez a teljesség igénye nélkül maga után vonja a versenyek és bérletes napok számának emelkedését, a magas zajszintet, a megnövekedett közúti forgalmat, a nem megfelelő vízellátást, vízminőséget és szennyvízelvezetést, továbbá a kempingek bővítését.”

Ha ez nem lenne elég, a pályát konkrétan közveszélyesnek minősítették, mondván olyan helyrehozhatatlan károkat okoz, amelyeket nem lehet pénzzel kompenzálni.

A végső céljuk természetesen nem más, mint hogy minden egyes autósporttal és en bloc autózással kapcsolatos rendezvény betiltásra kerüljön az ikonikus vonalvezetésen.

A sztorit ráadásul még szebbé teszi, hogy a perben részt vevő – és kőgazdag – lakosok a hírek szerint kivétel nélkül akkor építkeztek (vagy vásároltak már meglévő ingatlant) a pálya közelében, amikor az már javában működött.

Laguna Seca a megye legnagyobb bevételforrásának számít. A pálya tájékoztatása szerint csak 2022-ben több, mint 246 millió dollár folyt be a kasszába.

Monterey kommunikációs igazgatója, Nicholas M. Pasculli a vádakat megalapozatlannak minősítette és reményét fejezte ki egy kompromisszumos megoldás iránt.

Ezzel párhuzamosan azt is nyomatékosította, hogy a jogi hercehurca semmilyen hatással nem lesz a pálya 2024-es programjára.