NASCAR: Változnak a Clash szabályai, Suarez visszatér a mexikói mezőnybe
Február negyedikén kerül megrendezésre a Busch Light Clash.
A NASCAR Cup szezonindító, pontozás nélküli versenyét az elmúlt két szezonhoz hasonlóan ismét az LA Coliseumban kialakított, ideiglenes negyedmérföldes oválon bonyolítják le.
A zenei fesztivállal fűszerezett esemény programjához idén egy betétkategória is csatlakozik a NASCAR Mexico Series képében. Ebben a bajnokságban kezdte meg profi stock-car karrierjét az immár a Trackhouse Racingnek versenyző Daniel Suarez.
A kétszeres Cup-futamgyőztes a küszöbön álló, rendhagyó hétvége erejéig vissza is tér hazája bajnokságába, méghozzá a TR-rel partnerségben álló QuakerState szponzorációját élvezve.
A Clash formátumát tekintve újfent 40 autóban maximalizálták a nevezők számát, ebből a 36 charteres csapatnak kötelezően meg kell jelennie.
A NASCAR azonban életbe léptetett néhány jelentős szabálymódosítást is.
A négy, egyenként 25 körös heat rajtsorrendjét már nem egyautós kvalifikáción döntik el, hanem az edzéseken.
A február harmadikai, szombati gyakorlások során az autókat három csoportra osztják, amelyek egyenként szintén három alkalommal vehetik birtokukba a zsebkendőnyi vonalvezetést.
Az előfutamok rajtrácsa az utolsó edzésen hozott leggyorsabb körök alapján dől el.
Ezen versenyek mindegyikéből az első 5 helyezett jut be automatikusan a fináléba, vagyis a Clashbe, aminek mezőnyét a tavalyi 27 helyett már – akárcsak 2022-ben – újra 23 gép alkotja.
Azon autók, amelyek a heateken elvéreztek még vigaszágon kapnak egy utolsó esélyt.
Az eddig megszokott, két 50 körös Last Chance Qualifier helyett viszont már csak egy 75 körből álló viadal áll a bejutásért küzdők rendelkezésére. Innen az első két pozícióban célba ért pilóta vívja ki a főfutamon való indulás jogát.
Az utolsó, 23. helyét az a versenyző kapja meg, aki az LCQ-n is elhasaltak között a legmagasabban zárta a 2023-as Cup-szezont.
A Clash 150 körből áll, amibe csak a zöld zászló alatt megtettek számítanak bele.