SVG túlesett az első superspeedway-tesztjén, de még mindig sötétben tapogatózik

SVG túlesett az első superspeedway-tesztjén, de még mindig sötétben tapogatózik
credit: Sean Gardner/Getty Images





„Sosem csináltam még ilyet, teljesen újonc vagyok!” – ezekkel a szavakkal kommentálta élete első superspeedway-tesztjét Shane van Gisbergen.

Az új-zélandi versenyző idén a Kaulig Racing színeiben már teljes szezont fog teljesíteni a NASCAR Xfinity Seriesben, emellett pedig hét futam erejéig a Cupban is elrajtol.

Ahhoz viszont, hogy ott lehessen a nemzeti másodosztály február 17-ei, daytonai nyitányán kötelezően részt kell vennie az ARCA Menards Series ugyanezen a pályán – és napon – rendezendő futamán. Ezt maga a NASCAR írta elő afféle alkalmassági vizsgaként, mivel SVG még sosem vezetett nagyobb oválon.

A Supercars háromszoros bajnoka először január 12-én pénteken, az ARCA kollektív tesztjén hajthatott pályára a 2.5 mérföldes vonalvezetésen. Legjobb tempója 172.180 mph lett, amivel 38.-ként végzett.

Szombaton viszont már 182.149 mph-val a hetedikként rangsorolták, ami a két tesztnap összefésült, 76 autót számláló eredménylistáján a tizenkettedik pozícióra lett elegendő.

Néhány héttel ezelőtt nyíltan elismerte, hogy tart a superspeedwayektől és csak a kérdőjelek sorakoznak a fejében.

„Még mindig nincsenek pontos válaszaim” – nyilatkozta ennek kapcsán a tesztet követően.

„Remélhetőleg néhány hét múlva már többet fogok tudni. A nap során csak egysoros köröket teljesítettem, kettes-hármas etapokat egyáltalán nem mentem és a legtöbbször csak a vonat végén haladtam. Így is klassz volt viszont a pályán lenni és érezni, hogy a gép miként mozog, mennyire érzékeny a legapróbb változtatásokra és hasonlók.”

Az elmúlt hónapokban SVG rengeteg időt töltött virtuális superspeedway-versenyzéssel, ami saját bevallása szerint nagy segítséget nyújtott neki, de nem mindenben.

„Az egyik dolog, ami meglepetésként ért azok a G-erők. Ezt határozottan nem tapasztalod meg a szimulátorban! Klassz érzés, de nyilvánvalóan nem tudsz rá felkészülni a monitor mögött ülve.”

Első főmunkaidős NASCAR-szezonja kapujában állva egyelőre nincsenek magával szemben irreális elvárásai.

„Igyekszem jól felkészülni. Minden ezen múlik, az eredmények pedig majd jönnek. Biztosan lesznek nehézségeim és baleseteim, de tanulni fogok és hétről hétre javulni, ami természetes fejlődést eredményez. Az épített pályákon szerintem jól fogok menni, ott nyilván otthonosabban mozgok. Az oválok esetében viszont egyelőre fogalmam sincs, hogy hol leszek. Nyitottan állok a kihíváshoz.”

Az ARCA-tesztet Jake Finch nyerte 184.132 mph-val, míg másodikként Toni Breidinger zárt 183.989 mph-s legjobb köre révén.

A mezőnyben tiszteletét tette Marco Andretti is, aki az első napon hozta egyéni csúcsát 182.371 mph-val.

Ez a kombinált listán a nyolcadik helyet jelentette számára.