Indy 500-győztes női vezető mérnökkel kezdi meg első teljes szezonját Marcus Armstrong

Első teljes IndyCar-szezonjának vághat neki idén Marcus Armstrong.
A 23 éves új-zélandi tavaly épített és utcai pályákon vezethette a Chip Ganassi Racing 11-es Dallara-Hondáját. Tizenkét futamából ötöt zárt a top 10-ben, míg legjobb eredményének a torontói hatodik helye számít.
Saját bevallása szerint azonban a legnagyobb bánata az volt, hogy nem vezethetett oválokon, különösképpen az Indianapolis 500-on.
Az alig két hónap múlva startoló idényben viszont már ezeken a vonalvezetéseken is megcsillogtathatja képességeit, full munkaidős programjához pedig egy új vezető mérnököt is kap Angela Ashmore személyében.
A Purdue Egyetemen diplomázott szakember az elmúlt években a CGR 8-as számú gépének telemetriájáért, valamint üzemanyag és versenystratégiájáért felelt. Marcus Ericssonnal a volán mögött 2022-ben megnyerte az Indy 500-at, amivel ő lett az első női mérnök, aki győzelmet ünnepelhetett a világ legnagyobb múltú pályaversenyén.
Mostani előléptetésével Ashmore a harmadik hölgyként kapott vezető mérnöki állást az amerikai open-wheel szakág teljes történetében.
Az úttörőnek Diane Holl számított, aki a CART 1996-os szezonjában mutatkozott be a Tasman Motorsportsnál és rögtön az első évében futamgyőzelmet hozott a mexikói Adrian Fernandez révén. A dicsőséget azonban némiképp árnyalta, hogy erre a sikerre pontosan azon a torontói futamon került sor, amely Jeff Krosnoff halálos kimenetelű, a sportág egyik legbrutálisabb balesete révén vonult be a köztudatba.
Huszonkét évvel később, 2018-ban Leena Gade kapott lehetőséget a Schmidt Peterson Motorsportsnál. Az Audi versenymérnökeként három Le Mans-t is nyert brit azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, miután képtelen volt ráérezni az oválpályákra.
Ez odáig vezetett, hogy James Hinchcliffe nem is tudta kvalifikálni magát az Indianapolis 500-ra. A csapat végül pár nappal a Bump Day után, azonnali hatállyal kirúgta Gade-et.
Az IndyCarban máris rendkívül tapasztalt Ashmore esetében viszont nem fenyeget az a veszély, hogy bármelyik pályatípus is gondot okozna számára.
